۱۱ آبان ۱۴۰۰، ۱۸:۱۵

رئیس انجمن انبوه سازان گلستان مطرح کرد؛

صدمه مجریان صوری به صنعت ساختمان/ هزینه های غیرواقعی حذف شود

صدمه مجریان صوری به صنعت ساختمان/ هزینه های غیرواقعی حذف شود

گرگان- رئیس انجمن انبوه سازان گلستان با بیان این که الزام به انتخاب مجری ذی صلاح باید در طرح جهش تولید برداشته شود، گفت: این قراردادها تنها جنبه صوری دارد.

سید محمدمرتضوی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به الزام انتخاب مجری ذی صلاح در صنعت ساختمان سازی، اظهارکرد: در همه استان ها مجری ذی صلاح نداریم و صرفاً در برخی از استان ها الزام به انتخاب این امر وجود دارد.

رئیس انجمن انبوه سازان گلستان بیان کرد: اغلب قراردادهایی که بین انبوه ساز و مجری ذی صلاح منعقد می شود صوری و غیرواقعی بوده و خدماتی ارائه نمی شود.

وی اضافه کرد: تعداد مجریانی که به صورت حضوری در ساختمان ها حضور یافته و خدمات ارائه می کنند بسیار کم و محدود است.

مرتضوی گفت: این امر سبب ایجاد دو آسیب شده، نخست اینکه کارهای صوری و خدمات غیرواقعی سردرگمی و بلاتکلیفی ایجاد می کند و از طرف دیگر تشویق به کارهای صوری، سبب تسری این امر به سایر حوزه های خدماتی ساختمان خواهد شد و می تواند تهدید جدی برای این صنعت باشد.

رئیس انجمن انبوه سازان گلستان با اشاره به الزام به انتخاب مجری در شروع کار، افزود: ساختمان های زیادی را داریم که پروانه را دریافت کرده و بعد از چند ماه تصمیم می گیرند به انتخاب مجری ذی صلاح بپردازند و عملیات اجرایی را شروع کنند در طول این بازه زمانی هم باید هزینه گزافی پرداخت شود در حالی که هیچ خدماتی دریافت نمی شود.

وی تأکید کرد: در این حوزه خواسته ما این است که تا زمانی که ما مجریان واقعی به تعداد کافی نداشته باشیم از این بحث صرف نظر کرده و تلاش کنیم با واگذاری مسئولیت های ناظران بتوانیم امورات ساختمان را اداره کنیم که این امر به راحتی امکانپذیر است و ضرورتی هم به استفاده صوری نخواهد بود و از تحمیل هزینه های غیرواقعی و غیرضروری به سازندگان و خریداران جلوگیری می کند.

کد خبر 5342402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha