۲۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۲۲

نائب رئیس دوم کمیسیون فرهنگی مجلس:

پیش‌نویس طرح صیانت از کاربران فضای مجازی در حال نهایی شدن است

پیش‌نویس طرح صیانت از کاربران فضای مجازی در حال نهایی شدن است

بندرعباس– نائب رئیس دوم کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: پیش‌نویس طرح صیانت از کاربران فضای مجازی در حال نهایی شدن است.

غلامرضا منتظری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: یکی از وظایف مجلس در کنار قانون‌گذاری اقدامات نظارتی است و اگر در کنار قانون‌گذاری نظارت وجود نداشته باشد میزان کار آمدی و کاستی‌های قانون مشخص نمی‌شود.

وی ابراز داشت: یکی از اهداف سفر اعضای کمیسیون به هرمزگان بررسی بخش گردشگری استان به خصوص جزیره هرمز است. این بازدیدها باعث می‌شود که در بازگشت به مجلس، زمینه رفع کاستی‌ها و نواقص فراهم شود.

نائب رئیس دوم کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور نماینده وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در این سفر، بیان داشت: موضوعات مطرح شده در سفر به هرمزگان در کمیسیون فرهنگی مجلس مصوب می‌شود و مصوبات نیز به استاندار هرمزگان و وزارت میراث فرهنگی جهت اجرا و پیگیری ابلاغ می‌شود.

منتظری با ذکر این نکته که امکانات رفاهی مناسبی در جزیره هرمز برای گردشگر وجود ندارد، اذعان کرد: در بازدیدی که از جزیره هرمز داشتیم من اعتقاد دارم بخش اعظمی از چالش‌ها به مشکلات مدیریتی باز می‌گردد و بسیاری از مشکلات به راحتی با اتخاذ تصمیمات مناسب نرم افزاری قابل حل است.

وی با ذکر این نکته که باید یک نسخه واحدی برای گردشگری تدوین شود، ابراز داشت: سلیقه‌ای نمی‌توان با گردشگری برخورد کرد و تمام افراد و نهادها باید تحت پوشش قاعده‌ای خاص برای توسعه و گسترش گردشگری فعالیت کنند.

نائب رئیس دوم کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با ذکر این نکته که مهم‌ترین منبع تامین درآمد مردم هرمز، گردشگری است، خاطرنشان کرد: نباید صورت مساله را پاک کرد بلکه باید آن را مدیریت و حل کرد. در حال حاضر نیازمند تدبیر و همت برای گسترش گردشگری اسلامی هستیم.

طرح‌ها و پروژه‌های اثر بخش فرهنگ عمومی در سراسر کشور حمایت می‌شوند

منتظری تصریح کرد: در میان بخش‌های مختلف فرهنگ، هیچ بخشی مهم‌تر از فرهنگ عمومی نیست؛ زیرا نتیجه فرهنگ عمومی تغییر رفتار انسان‌ها و روابط اجتماعی را در پی دارد.

وی با ذکر این نکته که وقتی وارد منطقه‌ای می‌شویم، برخوردهای مردم با ما مبنای قضاوت فرهنگی می‌شود، بیان داشت: این برخوردها حاصل فرهنگ عمومی است که باید تلاش شود فرهنگ عمومی برای جذب گردشگر در سراسر کشور ارتقاء پیدا کند.

نائب رئیس دوم کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احساس می‌کردیم که طی سالیان گذشته نقش آفرینی مجلس برای ارتقاء فرهنگ عمومی بر زمین مانده است، خاطرنشان کرد: در طول انقلاب اسلامی برای اولین بار نمایندگان عضو شورای فرهنگ عمومی استان‌ها را دعوت کردیم و نشستی با حضور رئیس مجلس، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دبیرشورای فرهنگ عمومی کشور و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد.

منتظری ادامه داد: این نشست برای این برگزار شد تا تحلیل واقع بینانه‌ای برای وضعیت فرهنگ عمومی به دست بیاید و سعی کنیم فرهنگ عمومی را با کمک پیوند دولت و مجلس ارتقاء دهیم.

وی ابراز داشت: مقرر شد پس از این نشست بر اساس جدول زمانی از نمایندگان عضو شورای فرهنگ عمومی استان‌ها دعوت شود تا مشکلات فرهنگی، نقاط قوت و نقاط ضعف استان خود را مطرح کند.

نائب رئیس دوم کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تبادل تجربه را یکی دیگر از اهداف برگزاری این نشست‌ها دانست و بیان داشت: اگر در حوزه فرهنگ عمومی یک منطقه تجربه‌ای موفق مانند ترویج یک ارزش والا وجود داشته باشد، می‌توان از آن الگو برای سایر مناطق نیز استفاده کرد.

منتظری اذعان کرد: حمایت از طرح‌ها و پروژه‌های اثر بخش فرهنگ عمومی در سراسر کشور و در سطح استان‌ها از دیگر اقداماتی است که برای ارتقاء فرهنگ عمومی در دستور کار قرار دارد.

پیش‌نویس طرح صیانت از کاربران فضای مجازی در حال نهایی شدن است

وی با بیان اینکه همزمان با آغاز بررسی طرح صیانت از کاربران فضای مجازی، شائبه‌ای مبنی بر تعطیلی کسب و کارها و تجارت الکترونیک مطرح شد، ابراز داشت: ما در جامعه‌ای جهانی در حال زندگی هستیم و این مسائل به هیچ گونه در طرح مطرح نیست.

نائب رئیس دوم کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این طرح زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا چتر حمایتی روی سر کسب و کارها و تجارت الکترونیکی گسترده شود تا بتوانیم در این حوزه به صورت هدفمندتر فعالیت کنیم و در جایگاه جهانی نقش ایفا کنیم.

منتظری با اشاره به برگزاری جلسات کارشناسانه بررسی طرح صیانت از کاربران فضای مجازی، تصریح کرد: پیش‌نوسی طرح صیانت از کاربران فضای مجازی در حال نهایی شدن است.

وی با ذکر این نکته که کاری که در مجلس شورای اسلامی در حال انجام است، بی سابقه بوده است، بیان داشت: قرار شده است که از بخش خصوصی و چهره‌های با تجربه حوزه کسب و کار و تجارت الکترونیک دعوت شود تا آنچه را که در پیش‌نویس این طرح نوشته شده را مطالعه کنند و پیشنهادات و مطالبات خود را مطرح کنند.

نائب رئیس دوم کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما به هیچ عنوان به دنبال مسدود سازی اینترنت نیستیم و مسائل مطرح شده، حاشیه‌سازی بوده است.

منتظری با ذکر این نکته که اغلب کشورهای جهان در خصوص فضای مجازی قانون دارند، گفت: کشور ما در حال حاضر قانونی در خصوص فضای مجازی ندارد و ما نیازمند قانون‌گذاری در این بخش هستیم.

وی با ذکر این نکته که به تجارت الکترونیک بیش از گذشته توجه می‌کنیم، ابراز داشت: امروزه بخش قابل توجهی از زندگی ما در فضای مجازی است و انسداد و قطع آن حرفی غیر کارشناسانه و علمی است.

اولویت مجلس، سلامت دانش‌آموزان است / رعایت پروتکل‌های بهداشتی در میان دانش‌آموزان ابتدایی بسیار دشوار است

نائب رئیس دوم کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص بازگشایی مدارس، بیان داشت: باید زمینه‌ها و بسترها برای بازگشایی مدارس شناسایی شود تا سلامت دانش آموزان تهدید نشود.

منتظری با ذکر این نکته که تامین سلامت دانش‌آموزان اولویت مجلس است، اذعان کرد: در حال حاضر مدتی از ارائه آموزش‌های مجازی گذشته است و مردم تا حدودی به این شرایط تطبیق پیدا کرده‌اند. با وجود اینکه برکات آموزش‌های حضوری بیشتر است ولی اگر بازگشایی مدارس چند ماه با تاخیر انجام شود اما از سلامت دانش آموزان اطمینان حاصل کنیم بهتر است.

وی با ذکر این نکته که رعایت پوتکل‌های بهداشتی برای دانش آموزان پایه‌های ابتدایی بسیار دشوار است، ابراز داشت: اعتقاد دارم وزارت آموزش و پرورش و ستاد ملی کرونا باید تمام جوانب را برای بازگشایی مدارس بررسی کند.

کد خبر 5349804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • FR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
      6 0
      همکاران گرامی بیایید بیخودی جلسه تشکیل ندیم و این هزینه های هنگفت رو صرف بخش تولید کنیم. ماهواره استارلینک امروز به هوا پرتاب شد. اینترنت ماهواره ای در راه است. جلوی علم و تکنولوژی رو هیچ کسی نمیتونه بگیره و این کار تنها باعث بی آبرویی ما و کم شدن اعتماد مردم به ما میشه.