۲۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۹:۲۴

مدیرکل کتابخانه های عمومی کرمانشاه:

۲ باب کتابخانه طی هفته کتابخوانی امسال در کرمانشاه افتتاح می شود

۲ باب کتابخانه طی هفته کتابخوانی امسال در کرمانشاه افتتاح می شود

کرمانشاه- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت: ۲ باب کتابخانه در شهرستان‌های اسلام آبادغرب و هرسین طی هفته کتابخوانی سال جاری افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه حسنی خوانسار بعد از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی در سالن جلسات این نهاد برگزار شد، شعار امسال این هفته را جای خالی را با کتاب خوب پر کنید اعلام و اظهار کرد: طی یک سال گذشته با وجود حاکم بودن شرایط و کرونایی، فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه‌های این استان به صورت منظم و منسجم در فضای مجازی پیگیری و انجام می‌شد.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته کتاب‌خوانی امسال، افزود: در این هفته بخش ویژه نسخ خطی با منابع بی‌شماری از چاپ‌های سنگی، سربی و خطی در کتابخانه امیرکبیر شهر کرمانشاه افتتاح می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه یکی از برنامه‌های هفته کتابخوانی امسال را عضویت رایگان برای عموم مردم دانست و تصریح کرد: عضویت در کتابخانه‌ها در روزهای ۲۴، ۲۵ و ۲۶ آبان‌ماه به صورت رایگان انجام می‌شود.

حسنی‌خوانسار به دیگر برنامه‌های ویژه هفته کتاب در کرمانشاه اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری پویش اهدای کتاب، طرح بخشودگی دیرکرد کتاب، نشست سینما کتاب، تحلیل و بررسی کتاب دروازه شرقی با موضوع دفاع مقدس، نشست عصر شعر با موضوع آزاد، برگزاری مشاهیر در استان کرمانشاه با حضور هشت استان دیگر، برگزاری مراسم بزرگداشت احمد عزیزی و برگزاری مراسم جشن استانی از برنامه‌های این هفته در استان کرمانشاه است.

به گفته وی، همچنین ۴۱۳ برنامه طی هفته کتابخوانی برای ۸۸ کتابخانه عمومی استان کرمانشاه تدارک دیده شده که از جمله آن می‌توان به برگزاری ۴۷ نشست کوتاه کتابخوانی مدرسه‌ای، ۲ نشست رونمایی از کتاب، چهار جلسه نقد کتاب، ۲ محفل ادبی، ۱۷ پایگاه آموزشی، ۴۳ برنامه قصه گویی مجازی، ۴۱ نمایش و بازنمایی کتب به صورت حضوری و مجازی، ۱۱ برنامه شعرخوانی مجازی، پنج برنامه نمایش عروسکی و ۲۵ برنامه فرهنگی ویژه نابینایان و… اشاره کرد.

حسنی‌خوانسار به برگزاری جشنواره رضوی در استان کرمانشاه اشاره و گفت: این جشنواره از اول خردادماه آغاز و تا اول آذرماه سال جاری ادامه دارد و تاکنون نیز ۳۱ هزار نفر در این جشنواره شرکت کرده‌اند که از این نظر جز سه استان برتر کشور هستیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه یکی از موضوعات مهم در حوزه کتابخانه‌ها را بحث افزایش مشارکت آحاد مردم در اداره کتابخانه‌های عمومی دانست و تاکید کرد: این موضوع با طرح کتابدار و یا کتاب‌یار افتخاری با محوریت دانش آموزان در کتابخانه‌ها و مدارس مطرح و در حال پیگیری است.

وی به افتتاح محفل ادبی بیستون کرمانشاه طی سال گذشته اشاره کرد و افزود: این اقدام حرکت خوبی برای جریان ادبی و حضور شاعران و نویسندگان استان در این محفل است.

کد خبر 5350871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha