۳۰ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۴۶

نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

مطالعه عامل افزایش معرفت است

مطالعه عامل افزایش معرفت است

زنجان-نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: مطالعه عامل افزایش معرفت است و ابزار کسب این آگاهی، کتاب محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علی خاتمی ظهر یکشنبه در آیین رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب«تنها گریه کن» که به صورت همزمان با سایر استانهای کشور در محل فرهنگسرای امام خمینی (ره) شهر زنجان نیز برگزار شد، گفت: دفاع مقدس برگ زرینی در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی به حماسه آفرینی‌های رزمندگان و شهدا در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و ابراز داشت: در جبهه هر سنگر و هر فرد برای خودش یک کتاب معرفت بود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه امروز در برابر استکبار مقاومت و ایستادگی کرده‌ایم، به برکت شهدا و مکتب والای آنان است، گفت: یاد و خاطره شهیدان باید برای همیشه زنده بماند.

خاتمی با بیان اینکه اسلامی که شروعش با علم، دانایی و فهم است، آن وقت نباید ما در جامعه افرادی را داشته باشیم که بی‌سواد باشند، ابراز داشت: بیش از ۹۳ درصد جمعیت کشور باسواد است، ولی این قدم اول است.

وی افزود: مطالعه عامل افزایش معرفت است و ابزار کسب این آگاهی، کتاب است و باید فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه به خوبی تبیین و تشریع شود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه کتاب باعث افزایش دانایی می‌شود، تصریح کرد: رسانه‌ها باید فرهنگ مطالعه را در جامعه بیندازنند.

کد خبر 5357135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha