۳۰ آبان ۱۴۰۰، ۲۰:۴۳

در جلسه مسئولان استان گیلان انجام شد؛

بررسی مشکلات آب رودبار/ اصلاح شبکه آب با اعتبار ۵۳ میلیارد تومانی

بررسی مشکلات آب رودبار/ اصلاح شبکه آب با اعتبار ۵۳ میلیارد تومانی

رودبار- مسئولان استان گیلان و رودبار وضعیت آب شرب این شهرستان را بررسی و از اختصاص ۵۳ میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح شبکه آب رودبار خبر دادند.

به گزارش خبرنگار مهر عباس صابر عصر یکشنبه در نشست بررسی مشکلات آب و رسیدگی به مشکلات روستای حادثه دیده خرشک شهرستان رودبار، اظهار کرد: در مجموع ۶۹ میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح شبکه و رفع مشکلات حوزه آب در شهرستان رودبار پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه مشکلات آب به عنوان دغدغه جهانی مطرح است، گفت: برای رفع مشکل و اصلاح شبکه آبرسانی شهر رودبار ۵۳ میلیارد تومان اعتبار با مدت زمان چهار ساله در نظر گرفته ایم.

نیازمند فرهنگ سازی در زمینه مصرف بهینه آب هستیم

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گیلان در ادامه این جلسه اظهار کرد: برای اصلاح شبکه‌های آبرسانی در شهر رودبار نیاز به ۵۳ میلیارد تومان اعتبار است.

سید محسن حسینی با اشاره به چالش‌های آبی در کشور و گیلان، بیان کرد: به دلیل کاهش بارندگی و کم شدن آب دریاچه سد منجیل و همچنین خشک شدن چشمه‌های آب زیرزمینی در شهرستان رودبار دچار کم آبی شدیم.

وی همچنین افزود: باید با فرهنگ سازی در مدیریت مصرف و بهینه مصرف کردن، از این چالش‌ها عبور کرد.

شهرستان رودبار در حوزه آب مظلوم است

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی در ادامه این جلسه با اشاره به وسعت و پراکندگی این شهرستان، گفت: شهرستان رودبار در حوزه آب مظلوم واقع شده است.

مهرداد گودرزوند چگینی با تاکید بر رفع هر چه سریع‌تر این مشکل، تصریح کرد: باید تمام سعی و تلاش خود را انجام دهیم تا مشکلات حوزه آب در شهرستان رودبار قبل از آغاز سال جدید به پایان برسد.

وی با اشاره به قرارگیری دو سد منجیل و آیت الله بهجت در شهرستان رودبار، افزود: شایسته نیست مردمان شهرستان رودبار در کنار دو سد و رودخانه سفیدرود، مشکل آب داشته باشند.

خطوط آب رودبار پوسیده است

امام جمعه شهرستان رودبار هم در این نشست با انتقاد از وضعیت تأسف بار آب در این شهرستان، اظهار کرد: خطوط انتقال و شبکه آبرسانی رودبار پوسیده است و بعد زلزله، زیرساخت‌های شهرستان تعمیر و بازسازی اساسی صورت نگرفته است.

حجت الاسلام سید محمدی با اشاره به حضورش در اداره آبفای شهرستان در اعتراض به قطعی مکرر آب شهر، گفت: بنده با اعتراض خود در اداره آب از خودم هزینه کردم تا مردم در خیابان اعتراض خود را بروز ندهند.

کد خبر 5357513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha