۱۲ دی ۱۴۰۰، ۱۳:۵۷

کارشناس مذهبی:

برپایی روضه‌های خانگی نیازمند فرهنگ‌سازی است

برپایی روضه‌های خانگی نیازمند فرهنگ‌سازی است

قزوین-کارشناس مذهبی با بیان اینکه روضه‌های خانگی مظهر عشق و دلدادگی به اهل بیت (ع) است، گفت: برپایی روضه‌های خانگی نیازمند فرهنگ‌سازی است.

حجت الاسلام سید شمس الدین موسوی شالی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: روضه‌های خانگی از سنت‌های علما و بزرگان دینی است و از مرحوم حضرت آیت الله شاه آبادی، استاد عرفان حضرت امام (ره) نقل می‌کنند که ایشان از جمله شخصیت‌هایی بودند که به برپایی روضه‌های خانگی آن هم به صورت سیار سفارش کرده‌اند.

وی افزود: برای برپایی روضه‌های خانگی، نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم و با این امر مهم می‌توانیم محبتمان را به اهل‌بیت (ع) نشان دهیم.

مبلغ دینی در ادامه بیان کرد: زمانی که روضه‌های خانگی به صورت سیار برگزار شود، ممکن است بسیاری از کسانی‌که در همسایگی یا از بستگان و دوستان ما بوده اما اهل مسجد، هیئت و حسینیه نیستند در این محافل شرکت کنند و بدین شکل آنان نیز از برکات و فیوضات معارف اهل‌بیت (ع) بهره‌مند شوند.

این کارشناس مذهبی با اشاره به آیه "قل لااسئلکم علیه اجرا الا المودة فی القربی" به مردم بگو من از شما برای رسالتم هیچ مزد و پاداشی نمی‌خواهم؛ مگر ابراز محبت به نزدیکان و ذی‌القربی و اهل‌بیت افزود: یکی از آثار و برکات روضه‌های خانگی جامه‌ی عمل پوشیدن به این سفارش قرآن کریم است.

وی تصریح کرد: با اقامه روضه‌های خانگی، زندگی انسان به عطر و بوی اهل‌بیت (ع) منور شده و از نظر معنوی و اقتصادی بابرکت می‌شود همچنین معارف دین در بین آحاد مردم نشر پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام موسوی شالی از دیگر آثار برگزاری روضه‌ی خانگی را توجه خانواده به ویژه فرزندان به اهمیت عشق و معرفت به اهل‌بیت و ترسیم تصویری زیبا از آنان در ذهن فرزندان عنوان کرد و گفت: این محافل فرصتی است تا خادم و خدمتگزار اهل‌بیت (ع) باشیم و در نشر معارف آنان قدمی برداریم.

وی در پایان بیان کرد: امیدوارم خداوند متعال به همه ما توفیق دهد تا بتوانیم مروج مکتب اهل‌بیت (ع) بوده و معارف الهی را به مردم انتقال دهیم.

کد خبر 5390215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha