۲۵ دی ۱۴۰۰، ۸:۴۹

رئیس بنیاد مسکن:

۴ هزار واحد مسکونی در جنوب سیستان وبلوچستان نوسازی وبهسازی می شود

۴ هزار واحد مسکونی در جنوب سیستان وبلوچستان نوسازی وبهسازی می شود

کنارک - رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ۴ هزار واحد مسکونی در جنوب سیستان و بلوچستان در سیل و بارندگی‌های اخیر آسیب دیده‌اند که نیازمند نوسازی و بهسازی هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر نیکزاد در حاشیه سفر به مناطق سیل زده چابهار و کنارک اظهار داشت: رئیس جمهور شخصاً پیگیر تکمیل و ساخت واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل بوده که امیدواریم ۶ ماه آینده این واحدها تکمیل و بهره‌برداری شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای سیل و بارندگی‌ها مسؤولان رده‌های مختلف از مناطق سیل‌زده بازدید، امدادرسانی و نسبت به برآورد خسارت‌ها اقدام کرده‌اند، افزود: در روزهای گذشته تعمیر و بازسازی واحدهای مسکونی و ساخت مسکن مقاوم برای مردم سیستان و بلوچستان به ستاد حوادث غیرمترقبه کشور منعکس و وزیر کشور مشکلات را به هیأت دولت منتقل کرد و در جلسه روز چهارشنبه به ریاست رئیس جمهور، اعتبارات لازم تخصیص و قرار است به قید فوریت ساخت واحدهای مسکونی در دستور کار قرار گیرد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: عملیات بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده بزودی آغاز و با همکاری و تعاملی که بین مردم و مسؤولان به ویژه فرمانداری‌ها، نظام مهندسی، شهرداری و اعضای شورای اسلامی وجود دارد و با توجه به حجم خسارت‌ها از سایر استان‌های کشور ماشین آلاتی فراخوان داده شده و عازم سیستان و بلوچستان هستند تا سریع‌تر کار آواربرداری آغاز و خانه‌ها در زمان تعیین شده ساخته شود.

نیکزاد گفت: در برخی محلات شهر کنارک بازسازی آغاز شده و فرماندار کنارک پای کار و جلسات خوب و مدونی داشته‌اند و هماهنگی‌ها بیشتر شده و امیدواریم با کمک همدیگر سریعاً مشکلات خانه‌های آسیب دیدگان از سیل مرتفع شود.

وی با بیان اینکه در هر خانه با متراژ و مساحتی کم تقریباً چهار تا پنج خانوار مستقر هستند و این مشکلات را بیشتر کرده است، افزود: بیشتر معابر شهر کنارک کم عرض بوده و نیازمند تعریض هستند و تردد در این معابر سخت است، برای تسریع در کار و بالا بردن کیفیت کار، مشاوران قوی دعوت کردیم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: بازسازی باید هرچه تسریع شتاب گیرد و در همین راستا بنیاد مستضعفان تأمین سیمان مورد نیاز واحدهای مسکونی را متقبل شده که جای قدردانی دارد.

کد خبر 5399404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ملازهی IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
      0 0
      سلام بنده از شهرستان کنارک هستم در روزهای سیل کل موکت پتو بالشت حتی کل خونم پر از آب بود خسارت محله ی ما بیشتر از همه جا بود ولی هیچ کمکی به ما نشد