۱۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۳۷

در ۱۰ ماهه نخست امسال انجام شد؛

تحقق ۶۳ درصدی برنامه های ایجاد اشتغال توسط کمیته امداد گیلان

تحقق ۶۳ درصدی برنامه های ایجاد اشتغال توسط کمیته امداد گیلان

رشت- مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به تحقق ۶۳ درصدی برنامه های پیش بینی شده ایجاد اشتغال توسط این نهاد برای امسال، گفت: در ۱۰ ماهه نخست سال شش هزار و ۵۷۱ فرصت شغلی ایجاد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس اهرابی پیش از ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه بر اساس برنامه ریزی ها امسال باید ۱۰ هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی ایجاد شود، اظهار کرد: این تعداد شغل با اعتبار ۴۳۰ میلیارد تومان باید ایجاد شود.

وی به تحقق ۶۳ درصدی برنامه پیش بینی شده ایجاد اشتغال امسال در گیلان اشاره کرد و گفت: این میزان معادل شش هزار و ۵۷۱ فرصت شغلی در استان گیلان است.

مدیر کل کمیته امداد گیلان در ادامه با اشاره به اینکه این نهاد موفق به تحقق ۶۹ درصدی برنامه پیش بینی شده پرداخت تسهیلات خوداشتغالی شده است، گفت: در ۱۰ ماهه نخست امسال ۲۷۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی و خودکفایی به مددجویان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: ۲۶۲ میلیارد تومان این تسهیلات از محل اعتبارات بانکی و ۱۳ میلیارد تومان نیز از محل صندوق امداد ولایت بوده است.

اهرابی تصریح کرد: اولویت بندی ها بر اساس بخشنامه‌ای مدون به ترتیب شامل مددجویان معیشت بگیر، اعضای خانوار آنها با اولویت سرپرست خانوار، فرزندان ذکور همسفره، همسران بیکار نوعروسان، همسران بیکار زنان سرپرست خانوار واجد ازدواج مجدد و سایر واجدین شرایط تک و چند خدمتی است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان، با بیان اینکه ایجاد فرصت شغلی برای محرومین موجب تحقق عدالت اجتماعی می‌شود، افزود: برطرف کردن نیازهای اساسی مددجویان تحت حمایت، افزایش شأن و منزلت مددجویان، کاهش نرخ بیکاری در میان جامعه مددجویی، افزایش درآمد محرومان برای کاهش فاصله طبقاتی، کمک به اقشار نیازمند، افزایش مناعت طبع خانواده‌ها و افزایش تولید ملی از دیگر اهداف ایجاد فرصت شغلی است.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح «راهبران شغلی»، گفت: این طرح یکی از سیاست‌های سال‌های اخیر کمیته امداد برای اشتغال آفرینی مددجویان در راستای پایدارسازی اشتغال و توانمندسازی مددجویان است که در حال حاضر تعداد ۱۷۴ راهبر شغلی در سطح استان با این نهاد همکاری دارند.

اهرابی با بیان اینکه راهبر شغلی در واقع فعال اقتصادی و کارآفرینی است که در یک کسب و کار، تخصص و تجربه‌های خوب و موفقی را به دست آورده، افزود: در این طرح، کارآفرینان طرح‌های اشتغال‌زایی خود را به کمیته امداد پیشنهاد داده و پس از بررسی، تصویب و احراز صلاحیت، با انعقاد تفاهم‌نامه و قرارداد نسبت به توانمندسازی مددجویان و ایجاد اشتغال پایدار برای آنان اقدام می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان سهولت دسترسی به مواد اولیه در زمینه تولید، ارائه خدمات آموزشی و مشاوره‌های تخصصی، دسترسی به بازار فروش، خرید تضمینی محصولات و بالا بردن راندمان کاری ازجمله کارکردهای طرح راهبری شغلی برای مددجویان جویای کار از جمله مزایای طرح راهبر شغلی عنوان کرد.

کد خبر 5412334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha