۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۱۹

مدیر کانون‌های مساجد استان فارس خبر داد؛

اجرای طرح ضیافت نور در مساجد استان فارس

اجرای طرح ضیافت نور در مساجد استان فارس

شیراز - مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان فارس گفت: طرح ضیافت نور همزمان با ماه مبارک رمضان در مساجد استان فارس در حال اجرا است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حسین امیدی، گفت:این طرح به مناسبت ماه مبارک رمضان با محوریت موضوعات قرآنی در حال اجرا است.

وی افزود: جلسه‌های تلاوت قرآن نیز روزهای چهارشنبه بعد از نماز مغرب و عشا با حضور قاریان برتر استان در کانون‌های مساجد منتخب برگزار خواهد شد که این برنامه تا پایان سال ادامه دارد.

او ادامه داد: از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان در کانون‌های مساجد استان فارس، مراسم جزء خوانی قرآن کریم، محفل انس در شب و روز ۱۵ رمضان المبارک همراه با جشن ولادت امام حسن مجتبی (ع)، تکریم روزه اولی‌ها و نخبگان قرآنی، طرح «من نهج البلاغه می‌خوانم» و آموزش قرائت اذکار نماز است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان فارس از راه اندازی کانال‌های قرآن و عترت در فضای مجازی خبر داد و خاطرنشان کرد: هر مسجد یا کانون یک کانال با هدف اطلاع رسانی برنامه‌ها و نشر معارف در زمینه قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، اهل بیت (ع)، احکام، مناسبت‌ها و معرفی برنامه‌های قرآنی راه اندازی کرده است که این روند در ۲ سال اخیر با شیوع بیماری ویروس کرونا برگزار شده است.

حجت الاسلام امیدی گفت: برنامه «سفره کریمانه» شامل افطاری ساده با مشارکت اهالی محله و کانون نیز در این ماه مبارک اجرا می‌شود.

او، از معرفی برنامه‌های مساجد و کانون فرهنگی هنری در برنامه رادیویی «بهاردل ها» خبر داد و گفت: این برنامه با همکاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شیراز با همکاری تهیه کنندگان صدا و سیمای مرکز فارس ضبط و به وقت افطار از رادیو فارس پخش خواهد شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان فارس، برگزاری «دیدارهای رمضانیه» با ائمه جماعات، اصحاب مساجد و مدیران کانون‌های فرهنگی هنری بیش از ۲۰ مسجد شیراز را از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان عنوان کرد و افزود: این برنامه با حضور کارشناسان ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همزمان با اقامه نماز ظهر و عصر برگزار می‌شود.

حجت الاسلام امیدی اضافه کرد: ویژه برنامه‌های احیای لیالی قدر و مراسم شهادت حضرت امیرالمومنین علی (ع) در روزهای ۱۹ و ۲۱ ماه مبارک رمضان نیز از جمله برنامه‌هایی است که اجرا خواهد شد.

کد خبر 5459058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha