۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۶:۵۹

معاون بهداشت وزارت بهداشت عنوان کرد؛

استقرار پزشک خانواده در سراسر کشور/تدبیر وزارت بهداشت

استقرار پزشک خانواده در سراسر کشور/تدبیر وزارت بهداشت

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه تحول بنیانی در برنامه پزشک خانواده در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد، گفت: طرح پزشک خانواده باید در سراسر کشور استقرار پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، کمال حیدری به مناسبت نوزدهم ماه می روز جهانی پزشکان خانواده پیامی صادر کرد.

در پیام معاون بهداشت وزارت بهداشت آمده است: از سال ۲۰۱۰ میلادی سازمان جهانی پزشکان خانواده (WONCA) روز نوزدهم ماه می را به عنوان روز جهانی پزشک خانواده معرفی کرده و گرامی داشته است.

بزرگداشت این روز یادآور جایگاه و اهمیت مبحث پزشکان خانواده در نظام‌های سلامت در سراسر جهان است.

هم اکنون سال‌ها است که برنامه پزشک خانواده در برخی نقاط کشور در حال اجرا بوده و با روی کار آمدن دولت سیزدهم با برگزاری جلسات پیوسته کارشناسی و بررسی مشکلات قبلی، جهت تدبیر برای حل آنها و اجرای پایدار و فراگیر این برنامه ارزشمند در کل کشور در دستور کار قرار گرفته است.

به موجب این طرح برنامه ریزی گسترده برای فراگیر نمودن آن در سراسر کشور بر اساس شاخص عدالت در سلامت و با رویکرد ارتقای سلامت جامعه و تکریم شئونات همکاران درگیر در این طرح با جدیت پیگیری می‌شود.

بی‌تردید با طی این مسیر، برنامه پزشک خانواده به جایگاه متعالی و اصلی خود که همانا ارتقا سلامت جامعه است خواهد رسید.

اینجانب این روز را به جامعه پرتلاش پزشکان عمومی و دستیاران پزشک خانواده به ویژه همکاران پزشک خانواده شاغل در نظام شبکه کشور که در دوران همه گیری کووید ۱۹ پا به پای دیگر مدافعان بهداشت و سلامت صحنه‌های ایثار و از خودگذشتگی را خلق کردند تبریک گفته و امیدوارم بتوانیم در کنار یکدیگر در تحقق اهداف تحول در این حوزه موفق و پیروز باشیم.

کد خبر 5494973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha