۲۴ آبان ۱۴۰۱، ۲۱:۵۷

رئیس کل دادگستری گلستان خبرداد؛

کاشت درخت به جای زندان در کلاله

کاشت درخت به جای زندان در کلاله

گرگان- رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: دادگاه کلاله، محکوم قطع درخت در این شهرستان را به کاشت ۱۰۰ اصله نهال مکلف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان حیدر آسیابی، اظهار کرد: دادگاه کلاله، محکوم قطع درخت در این شهرستان را به کاشت ۱۰۰ اصله نهال مکلف کرد.

رئیس کل دادگستری استان گلستان افزود: با شکایت اداره منابع طبیعی، متهم این پرونده برای قطع پنج اصله نهال درخت آزاد به ۱۱ روز حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی محکوم شد.

آسیابی ادامه داد: از آنجا که این فرد سابقه کیفری نداشت و در دادگاه ابراز پشیمانی کرده بود، قاضی حبس او را به مدت یک سال تعلیق و مجازات جایگزین کاشت نهال را برای وی صادر کرد

وی ادامه داد: محکوم این پرونده مکلف است ۱۰۰ اصله نهال با نظارت کارشناسان منابع طبیعی در مسیر جاده کلاله بکارد و تا یکسال از این نهال‌ها مراقبت کند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان بیان کرد: اداره منابع طبیعی کلاله هم موظف است عملکرد ماهیانه این متهم را به دادگاه ارائه کند.

وی گفت: امسال قضات استان سه هزار نفر را که جرایم سبک مرتکب شدند و سابقه دار نبودند، به جای زندان به آرای جایگزین حبس محکوم کردند.

آسیابی با اشاره به اینکه از استان‌های پیشرو کشور در صدور آرای جایگزین حبس هستیم، افزود: محکومان جایگزین حبس، فصل درختکاری سال گذشته هفت هزار و ۳۰۰ اصله نهال در جنگل‌ها و مراتع استان با نظارت کارشناسان منابع طبیعی کاشتند.

کد خبر 5632742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha