۲۴ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۲۵

۲۷ آذر ماه انجام می شود؛

برگزاری کنگره بزرگداشت «آقاضیاءالدین اراکی» در اراک

برگزاری کنگره بزرگداشت «آقاضیاءالدین اراکی» در اراک

اراک- کنگره بزرگداشت «آقاضیاءالدین اراکی» ۲۷ آذر ماه همزمان با روز وحدت حوزه و دانشگاه در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری مرکزی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در جلسه هماهنگی بر حضور مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی در کنگره بزرگداشت آیت‌الله آقاضیاءالدین اراکی تاکید کرد و گفت: این آئین یکشنبه ۲۷ آذر امسال و همزمان با روز وحدت حوزه و دانشگاه از ساعت ۱۰ صبح در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری مرکزی در اراک برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این عالم برجسته مذهب مقدس تشیع و جهان اسلام از شاگردان آخوند خراسانی و یکی از علمای برجسته اصول است که مانند نگینی در شهر اراک می‌درخشد، افزود: استان مرکزی همواره مهد پرورش علما و روحانیون نامداری همچون شیخ علی ملقب به آقاضیاءالدین بوده است.

به گفته آیت الله دری، سید محمد تقی خوانساری، سیدالهادی شیرازی، سید محسن حکیم، شیخ عبدالنبی عراقی، میرزامهدی آشتیانی، آیت الله گلپایگانی و بسیاری از فقها و مجتهدین دیگر از جمله شاگردان او بوده‌اند و حاشیه بر عروه الوثقی، کفایه الاصول آخوند خراسانی، فواید الاصول، کتاب بیع مکاسب شیخ انصاری، رساله‌ای بر انسداد باب علم از جمله آثار اوست.

گفتنی است آقاضیاءالدین ۲۸ ذی القعده سال ۱۳۶۱ هجری قمری از دنیا رفت و در صحن امیرالمومنین (ع) در باب سلطانی به خاک سپرده شد.

آقاضیاءالدین فرزند آخوند ملامحمد کبیر عراقی (اراکی) بوده که در سال ۱۲۷۸ هجری قمری در سلطان آباد در کوی حصار متولد شد.

کد خبر 5655845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha