۲۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۶:۴۷

استاندار قم خبر داد؛

اختصاص ۱۶۰۰ میلیارد ریال برای جابجایی دکل های‌ فشار قوی برق از قم

اختصاص ۱۶۰۰ میلیارد ریال برای جابجایی دکل های‌ فشار قوی برق از قم

قم- استاندار قم از اختصاص ۱۶۰۰ میلیارد ریال برای جابجایی دکل های‌ فشار قوی برق از داخل به بیرون شهر قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدتقی شاهچراغی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم با تبریک فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی سبب شد تا بستر رشد و شکوفایی کشور به واسطه حضور مردم ولایتمدار و انقلابی ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف فراهم آید.

استاندار قم بیان داشت: دشمنان در طی سال‌های پس از انقلاب اسلامی توطئه‌ها و نقشه‌های متعددی برای از میان برداشتن انقلاب اسلامی انجام داده اند، اما با ایستادگی و مقاومت ملت ایران تمامی نقشه‌ها و توطئه‌های آنان به شکست انجامیده است.

وی ابراز داشت: از همان سالهای پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان جنایات خود را علیه ملت ایران آغاز کردند و بیش از ۱۷ هزار نفر از مردم بیگناه این کشور به دست منافقان به شهادت رسیدند.

شاهچراغی با اشاره به نقشه‌های جدایی طلبان برای کشور بیان داشت: آنچه که موجب شد در این سال‌ها انقلاب اسلامی پابرجا بماند حضور مردم در صحنه و دفاع از انقلاب اسلامی بوده است.

وی با اشاره به حوادث اخیر کشور بیان داشت: مردم در اغتشاشات اخیر بار دیگر حمایت و پشتیبانی خود را از نظام جمهوری اسلامی اعلام کرده اند و صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های دولت در استان قم ابراز داشت: در طی یک سال اخیر تلاش شده تا نظام مسائل و و مشکلات استان قم در بخش‌های مختلف احضار شناسایی شود.

استاندار قم افزود: شماری از مشکلاتی که امروز قم با آن دست به گریبان است از جمله مترو، فرودگاه و مونوریل برای سال‌های گذشته بوده که موجب ناراحتی و آزار مردم شده است.

شاهچراغی با بیان اینکه در طی یک سال گذشته بالغ بر ۲۲ هزار میلیارد ریال اعتبار به استان قم اختصاص یافته است ابراز داشت: سکونتگاه‌های غیررسمی یکی از معضلات قم به شمار می‌رود که برای ساماندهی آن بالغ بر هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال به منظور جابجایی دکل‌های فشار برق قوی از سکونتگاه‌های فعلی پیش بینی شده است.

وی ابراز داشت: برای تحول در بافت فرسوده قم اراضی ۴۸ و ۳۲ هکتاری پس از آنکه در دولت‌های قبلی اقدام لازم برای آن انجام نشده بود در دولت سیزدهم برای ساماندهی بافت فرسوده و تاریخی در نظر گرفته شده است و تاکنون نیز بالغ بر ۴۰۰ سند تک برگ در این راستا صادر شده است.

شاهچراغی ادامه داد: مناطق اسماعیل آباد دروازه و برخی دیگر از مناطق بافت فرسوده در اولویت ساماندهی است.

وی همچنین عنوان کرد: بالغ‌بر ۳۵۰ هزار هکتار بافت تاریخی ثبت شده در قم وجود دارد که برای ساماندهی این مناطق نیز برنامه ریزی لازم صورت گرفته است.

استاندار قم افزود: از ابتدای دولت سیزدهم مشکل ۴۸ نقطه حادثه خیز در سطح استان قم از مجموعه ۶۶ نقطه حادثه خیز مرتفع شده است.

وی ابراز داشت: در راستای پوشش کامل شبکه جمع آوری فاضلاب در شهر قم نیز هزار میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است و هم اکنون شبکه جمع آوری فاضلاب در شهر قم ۴۱ درصد بوده که برای پوشش کامل اقدامات لازم انجام می‌پذیرد.

کد خبر 5705969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha