۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۴۸

۲۰۰ فقره کلاهبرداری با درجه سرهنگی در خراسان شمالی

۲۰۰ فقره کلاهبرداری با درجه سرهنگی در خراسان شمالی

بجنورد- رئیس پلیس فتا خراسان شمالی از شناسایی و دستگیری کلاهبرداری که با جعل عنوان، خود را سرهنگ انتظامی معرفی کرده بود، خبر داد.

سرهنگ یوسف شاکری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شخصی با مراجعه به پلیس فتا شهرستان گرمه بیان داشت که فرزندش را جهت انجام معاینه نزد پزشک قانونی، جهت معافیت پزشکی از خدمت سربازی، برده است که مدت کوتاهی بعد از آن، شخصی ناشناس با او تماس گرفته و خود را سرهنگ نیروی انتظامی معرفی کرده و با عنوان اینکه پیگیر کارهای آنها است، درخواست واریز مبلغ ۲۲ میلیون ریال به یک شماره کارت‌بانکی را داشته است.

رئیس پلیس فتا خراسان شمالی ادامه داد: تحقیقات فنی و پلیسی بلافاصله شروع‌شد و متهم اصلی پرونده که یک کلاهبردار حرفه‌ای بود، شناسایی و به پلیس فتا شهرستان گرمه انتقال داده شد.

وی افزود: متهم پرونده فرد باتجربه‌ای بود و جرایم مرتکب شده‌ی خود را با به دام انداختن کاربران زودباور در شبکه‌های اجتماعی و سوءاستفاده از کارت‌بانکی و تلفن آن‌ها انجام می‌داده است. این مجرم سایبری با خونسردی کامل، سعی در انحراف نمودن اطلاعات پرونده را داشت.

شاکری تصریح کرد: متهم پرونده با رؤیت مستندات دقیق، کامل و بی‌نقص پلیس فتا، به ۲۰۰ فقره کلاه‌برداری خود از کسبه‌ی بازاری، کارکنان و اربابین رجوع سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی اعتراف نمود و پس از کامل شدن تحقیقات به همراه پرونده جهت تکمیل مراحل قانونی، تحویل مرجع قضائی شد.

سرهنگ شاکری به شهروندان توصیه کرد: به‌هیچ‌عنوان به افرادی که از طریق تلفن همراه یا در فضای مجازی با شما ارتباط گرفته و درخواست‌های نامعقول دارند، اعتماد نکنید و از واریز وجه یا ارسال مدارک شناسایی خود، برای این‌گونه افراد خودداری نمائید. هم چنین در صورت مشاهده این‌گونه موارد و قبل از انجام هرگونه اقدامی، مراتب را به نزدیک‌ترین مقر انتظامی اطلاع دهید.

کد خبر 5715359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha