۱۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۲۱

فرماندار سرعین:

زیرساخت‌های حوزه گردشگری را در افق ۵۰ ساله اجرایی می‌کنیم

زیرساخت‌های حوزه گردشگری را در افق ۵۰ ساله اجرایی می‌کنیم

سرعین - فرماندار شهرستان سرعین گفت: زیرساخت‌های حوزه گردشگری را برای حضور سرمایه‌گذاران در افق ۵۰ ساله در نظر گرفته و طرح‌های مورد نظر را اجرایی و عملیاتی می‌کنیم.

باقر باقرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با توجه به تنوع جاذبه‌های گردشگری در شهرستان سرعین و ضرورت توسعه روستاهای هدف گردشگری، سعی ما بر این است تا در حوزه راه، تأمین آب، برق و گاز و سایر زیرساخت‌ها با یک افق مناسب طرح‌های مورد نظر را اجرایی و عملیاتی کنیم.

وی از احداث پل سه طبقه معلق در «ورگه‌سران» سرعین به همت سرمایه‌گذاران خبر داد و تصریح کرد: برای این پروژه همراهی مناسبی را با سرمایه‌گذار انجام دادیم و قول گرفتیم تا در فازهای مختلف این پروژه اجرایی شده و ما نیز در موعد مقرر بهره‌برداری از آن راه دسترسی و سایر زیرساخت‌های آب، برق، گاز و ارتباطات را در این منطقه مهیا کنیم.

فرماندار شهرستان سرعین گفت: در حوزه برق‌رسانی با احداث پست ۶۳ کیلوولت و تبدیل سیم‌های مسی به کابل خودنگهدار سعی بر این است تا در یک افق ۵۰ ساله برق پایدار شهرستان سرعین و طرح‌های مهم گردشگری تأمین شود.

باقرزاده افزود: هر چند سرعین به نام شهر چشمه‌های بهشتی معروف شده اما روستاهای این شهرستان از آب شرب پایدار در تنگنا و مضیقه هستند که با حمایت دولت مردمی سعی بر این است تا آب پایدار روستاهای مختلف به ویژه روستاهای مسیر گردشگری با اولویت تأمین و برقرار شود.

فرماندار شهرستان سرعین در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در حوزه راه دسترسی مناسب نیز با همکاری راه و شهرسازی در کنار توسعه محور گردشگری سرعین به سمت آلوارس، مقرر شده تا برای فعالیت پیست «اوجور» و منطقه «ورگه‌سران» نیز راه دسترسی مناسب و ایمن در نظر گرفته شود.

باقرزاده اضافه کرد: سرمایه‌گذار این پروژه گردشگری با بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در فاز اول و ۴۰۰ میلیارد تومان در فاز نهایی سعی دارد تا شرایط مناسب و مطلوبی را در جذب گردشگران داخلی و خارجی فراهم کند.

وی بیان کرد: ما انتظار داریم از محل اعتبارات استانی و ملی نیز برای تکمیل زیرساخت‌های مسیرهای گردشگری و پروژه‌های اجرایی کمک لازم انجام شود که در این باب اقدامات خوبی نیز با همراهی نمایندگان منطقه در مجلس و استاندار اردبیل در حال انجام است.

فرماندار شهرستان سرعین ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم طرح گردشگری پل معلق سه طبقه «ورگه‌سران» سرعین در اوایل سال آینده آماده بهره‌برداری شده و برای فصل گردشگری آینده مورد استفاده قرار گیرد.

کد خبر 5830592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha