۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۵

رئیس پارک علم و فناوری بوشهر:

ثبت اختراع در استان بوشهر ۲۰ درصد افزایش یافت

ثبت اختراع در استان بوشهر ۲۰ درصد افزایش یافت

بوشهر- رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر گفت: طی سال جاری ثبت اختراعات در استان بوشهر ۲۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، رحمن دشتی صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پارک علم و فناوری نقش مهمی را در عرصه حمایت از طرح‌های نوآورانه و فناورانه دارد و تلاش می‌کند که دانش منجر به تولید محصول و تجاری سازی شود.

وی از ارائه تسهیلات و آموزش‌های عمومی و تخصصی به عنوان برنامه‌های مهم پارک یاد کرد و افزود: به دنبال مردمی کردن اقتصاد، ایجاد پایداری اقتصادی با محوریت مردم هستیم که طرح‌ها و برنامه‌هی متعددی در این زمینه داریم.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر از زیست فناوری به عنوان یک حوزه مهم یاد کرد و ادامه داد: استان بوشهر رتبه اول تولید جلبک در کشور را دارد و سالانه بیش از ۲۰ تن جلبک با کاربردهای دارویی، غذایی و… در استان بوشهر تولید می‌شود.

وی با اشاره به حمایت از طرح‌های دانش بنیان و فناورانه در حوزه دریا تصریح کرد: توسعه و تقویت فناوری‌های دریایی و حمایت از زیست فناوری دریایی را در دستور کار داریم که به عنوان یکی از مزیت‌های اقتصادی استان محسوب می‌شود.

ایجاد ۳۰۰ شغل جدید

دشتی با اشاره به حمایت از صنایع خلاق اضافه کرد: شرکت‌های متعددی در سطح استان فعال هستند و تلاش داریم که چهار خانه خلاق در استان راه‌اندازی شود و صنایع خلاقانه به صورت ویژه حمایت شوند.

وی حمایت از فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی، حوزه کشاورزی، سلامت و شیلات، حوزه انرژی و… را از دیگر اولویت‌ها دانست و بیان کرد: استان بوشهر میزبان ۱۶۵ شرکت و واحد فناور است که از این تعداد ۳۲ شرکت دانش بنیان هستند.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر از ایجاد ۳۰۰ شغل جدید در شرکت‌های استان طی ۶ ماه گذشته خبر داد و گفت: طی این مدت ۴۰۰ هزار یورو صادرات داشتیم که ۳۰۸ هزار یورو مربوط به تجهیزات مهندسی بوده است.

وی گردش مالی شرکت‌های فعال در پارک علم و فناوری را بیش از هزار میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: هزار و ۵۰۰ اشتغال در پارک علم و فناوری استان ایجاد شده است.

آماده‌سازی فضای بیش از ۱۹ هکتاری

دشتی از آماده‌سازی فضای بیش از ۱۹ هکتاری برای شرکت‌های دانش‌بنیان استان خبر داد و افزود: در حال حاضر آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای چهار هکتار آن در حال انجام است که می‌تواند نیازهای این بخش را تأمین کند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های فناور استان بوشهر نیازمند دریافت ۳۵۰ میلیارد تومان تسهیلات هستند اضافه کرد: مرکز رشد عسلویه به زودی افتتاح می‌شود و پردیس انرژی را در عسلویه فعال خواهیم کرد و کلنگ‌زنی مرکز تجاری سازی در این شهرستان نیز انجام می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر با اشاره به جذب سه شرکت پارکی و ۲۰ شرکت رشدی در سال جاری تاکید کرد: ۶۰ شرکت را در نوبت داوری داریم.

وی با اشاره به ثبت هشت اختراع در سال جاری از افزایش ۲۰ درصدی اختراعات در استان طی سال جاری خبر داد و افزود: طی سال جاری ۲۵ علامت تجاری و سه طرح صنعتی در استان بوشهر ثبت شده است.

کد خبر 5955284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha