۵ دی ۱۴۰۲، ۱۸:۰۵

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی خبر داد؛

لزوم به روزرسانی اطلاعات متقاضیان تشرف به حج تمتع سال ۱۴۰۳

لزوم به روزرسانی اطلاعات متقاضیان تشرف به حج تمتع سال ۱۴۰۳

بیرجند_ مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی از لزوم به روزرسانی اطلاعات متقاضیان تشرف به حج تمتع سال ۱۴۰۳براساس اولویت های ذکر شده تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، دستگردی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: ثبت‌نام مقدماتی (پیش ثبت نام) از افراد واجد شرایط تشرف به حج‌تمتع سال ۱۴۰۳ خورشیدی (۱۴۴۵ ه.قمری) در آینده نزدیک، آغاز می شود.

وی تصریح کرد: بر این اساس و بر مبنای پیش‌بینی صورت گرفته و بر حسب ظرفیت تخصیصی به جمهوری اسلامی ایران، گروه‌های اشاره شده در جدول ذیل در اولویت اعزام به حج تمتع سال آتی قرار دارند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: اولویت جامعه هدف (مشمولین تشرف): اول تمامی دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا تاریخ ۲۹/‏۱۲/‏۱۳۸۵‬، دوم دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا تاریخ ۳۱/‏۰۲/‏۱۳۸۶‬ و سوم دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا تاریخ ۳۱/‏۰۴/‏۱۳۸۶‬ در صورت عدم انجام پیش ثبت نام این افراد، برای تکمیل ظرفیت باقی مانده در هر استان اولویت های بعدی فراخوان خواهند شد.

دستگردی ادامه داد: کلیه دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع از تاریخ ۰۱/‏۰۵/‏۱۳۸۶‬ بصورت روز شمار و صرفاً تا تکمیل ظرفیت تخصیص یافته به هر استان پذیرش خواهند شد و این اولویت‌ها صرفاً بمنظور تکمیل ظرفیت خواهد بود.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: بنابراین لازم است واجدین شرایط تشرف به این سفر مقدس، از هم اکنون ضمن انجام برنامه‌ریزی لازم و به روزرسانی اطلاعات خود در سامانه reserve.haj.ir نسبت به اخذ کدرهگیری و تکمیل مدارک خویش، بویژه تهیه گذرنامه دارای اعتبار اقدام نمایند.

دستگری افزود: فرادی که در کاروان های حج سال ۱۳۹۹ نام‌نویسی و وجوه مربوط را واریز کرده‌اند ولیکن به دلیل لغو سفر حج در آن سال و سال‌های پس از آن موفق به تشرف نشده و تاکنون نیز انصراف نداده‌اند، نیازی به انجام پیش ثبت نام نداشته و همزمان با اعلام ثبت نام قطعی، بصورت مستقیم امکان نام‌نویسی در کاروان‌ها را خواهند داشت.

وی یادآور شد: تمامی ودیعه‌گذاران حج تمتع می‌بایست قبل از انجام امور ثبت‌نام، به سامانه reserve.haj.ir مراجعه و نسبت به تکمیل اطلاعات و اخذ کد رهگیری اقدام کنند، در غیر اینصورت امکان ادامه فرایند ثبت نام را نخواهند داشت.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه متقاضیان اعزام برای سفر حج تمتع سال ۱۴۰۳ می‌بایست دارای گذرنامه حداقل با تاریخ اعتبار ۱۴۰۳/۰۹/۲۰باشند، خاطرنشان کرد: اطلاعیه تکمیلی در خصوص زمان و نحوه انجام پیش ثبت نام روز یکشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۱۰ از طریق پایگاه های خبری سازمان حج و زیارت و همچنین رسانه های دیداری و شنیداری منتشر خواهد شد.

کد خبر 5977141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha