۲۴ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۳۰

شهردار همدان مطرح کرد؛

ضرورت ایجاد درآمدهای پایدار برای همدان/انفصال قطعی شود می روم

ضرورت ایجاد درآمدهای پایدار برای همدان/انفصال قطعی شود می روم

همدان- شهردار همدان گفت:اگر در سال‌های آینده به سمت سرمایه‌گذاری و درآمدهای پایدار نرویم قطعاً با مشکلات بسیاری مواجه خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمسعود حسینی شامگاه چهارشنبه در نشست پایانی سال با اصحاب رسانه اظهار کرد: می‌توان بگویم عهده مشکلات شهرداری همدان یعنی ۹۵ درصد آن به مشکلات مالی باز می‌گردد.

وی افزود: در حوزه‌های عمرانی و پروژه‌ها ما با مشکلات مالی دست و پنجه نرم کنیم و اگر در سال‌های آینده به سمت سرمایه‌گذاری و درآمدهای پایدار نرویم قطعاً با مشکلات بسیاری مواجه خواهیم شد.

شهردار همدان با بیان اینکه باید از مدیریت‌های مختلف سوال شود چرا در ۴۰ سال گذشته این وضعیت در همدان حاکم بوده، گفت: ما ماهیانه ۱۰۰ میلیارد تومان بدون هیچ پروژه‌ای باید هزینه کنیم و این در شرایطی که فروش ملک و پروانه ساختمان نداریم جهاد گونه است.

حسینی خاطرنشان کرد: تنها ما ۱۲ تا ۱۵ میلیارد ارزش افزوده در ماه از دولت می‌گیریم که آن هم مانند یک خودکار قطع و وصل می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرداری همدان با شهرداری استان‌های دیگر مانند تهران، اصفهان، شیراز و … متفاوت است، بیان کرد: شهردار قزوین به من می‌گفت ما در ماه ۱۳۰ میلیارد تومان ارزش افزوده می‌گیریم این رقم در شهرداری همدان ۱۲ تا ۱۵ میلیارد است این را باید از مدیران ارشد و نمایندگان مجلس مطالبه کنید.

شهردار همدان عنوان کرد: در ارتباط با پرونده‌ها و حکم انفصال این موارد در شهرداری طبیعی بوده و ما در مراجع قضائی حضور پیدا می‌کنیم و پاسخ می‌دهیم هر زمان به صورت قطعی حکم انفصال ما آمد خداحافظی می‌کنیم و می‌رویم.

شهردار همدان با بیان اینکه ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه برای سال آینده در نظر گرفته شده که ۵۸ درصد بودجه به حوزه عمرانی اختصاص یافته است، گفت: ۴۲ درصد بودجه سال آینده به هزینه‌های جاری اختصاص یافته است.

حسینی عنوان کرد: منابع حاصل از فروش املاک و خلق زمین و تفکیک، یک‌هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان بوده که تقریباً ۳۰ درصد بودجه و درآمدهای عمومی ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده و اوراق تعبیه شده برای پروژه‌های عمرانی نیز ۴۱۰ میلیارد است.

کد خبر 6054878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha