۱۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۱۲

امام جمعه همدان:

اجازه ندهیم مکتب امام(ره) فراموش شود

اجازه ندهیم مکتب امام(ره) فراموش شود

همدان-امام جمعه همدان گفت: نباید اجازه داد مکتب امام فراموش شود و مؤلفه‌های مورد نظر او از یاد برود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان بیان کرد: امروز جامعه نیاز به بازخوانی اندیشه‌های امام دارد و نباید اجازه داد مکتب امام فراموش شود و مؤلفه‌های مورد نظر او از یاد برود.

وی با بیان اینکه در تاریخ معاصر مردم دنیا شخصیتی را دیدند که مذهب، فرهنگ و سیاست را احیا کرد افزود: امام خمینی (ره) در دورانی قیام کردند که مذهب و دین کنار زده شده بود.

شعبانی گفت: سال ۴۲ که امام قیام را آغاز کردند روزگاری بود که دین به نام افیون ملت‌ها معرفی می‌شد اما امام نشان داد مذهب می‌تواند در عرصه اجتماعی ورود پیدا کند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه روزگاری که امام قیام کردند دوران تسلط طاغوت‌ها بر عالم بود تصریح کرد: کار امام این بود که سکوت مقابل طاغوت‌ها را شکست؛ او فریاد زدند و در مقابل طاغوت‌ها ایستاد.

وی با اشاره به اینکه امروز جامعه ما نیاز به بازخوانی اندیشه‌های امام دارد خاطرنشان کرد: نباید اجازه داد مکتب امام فراموش شود و مؤلفه‌های مورد نظر او از یاد برود و وصیت‌نامه‌اش خوانده نشود.

شعبانی با بیان اینکه امام در عرصه سیاسی صداقت داشت گفت: ایشان نسبت به نظام دینی و کارآمدی آن اعتقاد داشت و دارای خصایصی چون بصیرت، قاطعیت و مدیریت در عرصه سیاسی بود.

وی ادامه داد: ایشان در عرصه علمی و عرفانی یک شخصیت بزرگ برجسته بودند اما در کنار آن مدیریت در عرصه اجتماعی داشتند.

امام جمعه همدان در ادامه یادآور شد: دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا در سال ۱۹۷۹ یعنی آبان ۱۳۵۸ گزارش فوق محرمانه‌ای برای رئیس جمهور وقت خود تهیه کردند که در آن پیش‌بینی می‌شود که آشوب کنند تا به منابع نفتی دست یابند؛ آنها زمینه جنگ داخلی و تجزیه را بالا می‌دانند و پیشنهاد می‌دهند کشور را بی‌ثبات کرده و با مخالفان ارتباط برقرار کنند و تشکیلات ایجاد کنند که با مدیریت امام و رهبری راه به جایی نبردند.

وی با بیان اینکه در این گزارش آمده بود مصر، عراق و سعودی آماده همکاری هستند اظهار کرد: در این سند عنوان شد که برخی از چهره‌های داخلی ایران به آمریکا کمک خواهند کرد، بنابراین امام فرمودند نگذارید کشور به دست نااهلان بیفتد.

شعبانی اضافه کرد: ۴۵ سال است که دشمن بی‌ثباتی، براندازی، تجزیه، استفاده از عوامل داخلی دنبال کرده اما می‌بینید در شرایطی که رئیس جمهور و وزیر امور خارجه به شهادت می‌رسد و کشور رئیس مجلس ندارد خللی در کشور ایجاد نمی‌شود که دلیل آن وجود ولایت فقیه است.

وی با تاکید بر اینکه به همین خاطر است که ما ولایت فقیه را اصل مترقی می‌دانیم گفت: آنچه کشور را از این خطرات حفظ کرد ولایت فقیه بوده و امام فرمود آنچه اسلام را از انحرافات و جامعه را از دیکتاتورها حفاظت می‌کند همین ولایت فقیه است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه امروز دانشجویان در کشورهای اروپایی و آمریکایی به مقابله با صهیونیست برخاسته‌اند افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند این دانشجویان از جبهه مقاومت هستند، غرب تمام توان خود را برای مقابله با آنها گذاشت اما شعارها و آرمان‌هایی مطرح می‌شود که در ایران طی ۴۵ سال مطرح شده است.

وی در ادامه به انتخابات ریاست جمهوری نیز اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور در زندگی ۸۵ میلیون انسان مؤثر است بنابراین باید دید آیا برنامه عملی اقتصادی و تیم اقتصادی کارآمد دارد؛ چرا که اولویت کشور حل مشکلات اقتصادی است.

شعبانی با بیان اینکه باید بررسی کرد در مسئله فرهنگ اعتقاد به مبانی فرهنگی امام و جریان فکری امامین انقلاب دارند یا خیر افزود: اگر کسی برنامه فرهنگی و اقتصادی ندارد و به گفتمان امامین انقلاب معتقد نیست وقت مردم را نگیرد.

وی با بیان اینکه نمی‌شود به بمب‌های یک تنی که بر سر کودکان رفح اشاره نکرد تصریح کرد: انسان نمی‌تواند در برابر این جنایات سکوت کند و مشخص نیست سران کشورهای اسلامی و جامعه آنها چگونه نسبت به این اتفاقات بی‌تفاوت هستند؛ انسان نمی‌تواند در مقابل این درد چه بگوید!.

کد خبر 6123854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha