۱۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۵۵

با حضور مخبر صورت گرفت؛

افتتاح سه طرح صنعتی و ارتباطی در سیستان و بلوچستان

افتتاح سه طرح صنعتی و ارتباطی در سیستان و بلوچستان

سرپرست ریاست جمهوری در مراسمی و از طریق ویدئو کنفرانس، از دو طرح دولت مردمی در بخش صنعت و معدن و یک طرح بخش ارتباطات در استان سیستان و بلوچستان بهره‌برداری کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری صبح امروز پنج‌شنبه (۱۷ خرداد ۱۴۰۳) در مراسمی از طریق ویدئو کنفرانس از سه طرح دولت مردمی در بخش صنعت و معدن و بخش ارتباطات در استان سیستان و بلوچستان بهره‌برداری کرد.

بر اساس این گزارش، «طرح معدن و کارخانه تولید مس در شهرستان نیمروز با سرمایه‌گذاری ۱۵۰۰ میلیارد تومانی و ظرفیت تولید ۳ هزار تنی در سال» و «طرح معدن و کارخانه تولید شمش طلا در شهرستان تفتان با سرمایه‌گذاری ۲۵۰۰ میلیارد تومانی و ظرفیت تولید ۴۳۲ کیلوگرم شمش طلا با اشتغالزایی برای ۴۵۰ نفر»، دو طرح دولت مردمی در بخش صنعت و معدن در استان سیستان و بلوچستان بود که با حضور سرپرست ریاست جمهوری به بهره‌برداری رسیدند. همچنین با حضور مخبر ۱۲۶۱ مین روستای بالای ۲۰ خانوار استان سیستان و بلوچستان در دولت مردمی به شبکه ارتباطی و اینترنت پرسرعت متصل شد.

از ابتدای دولت مردمی تاکنون با اعتباری بالغ بر دو هزار میلیارد تومان، ۱۲۶۱ روستای بالای ۲۰ خانوار و ۵۰۰ روستای زیر ۲۰ خانوار و در مجموع ۱۷۶۱ روستا در استان سیستان و بلوچستان به شبکه ارتباطی و اینترنت پرسرعت متصل شده‌اند.

برای اتصال این روستاها بیش از ۹۰۰ کیلومتر فیبرکشی صورت‌گرفته، بیش از ۱۵۰ کیلومتر جاده دسترسی برای نصب سایت‌ها در ارتفاعات و همچنین ۷۰ کیلومتر شبکه برق احداث شده است.

با اهتمام ویژه دولت مردمی نسبت به عدالت ارتباطات در مناطق محروم، پوشش اینترنتی استان سیستان و بلوچستان از ۵۸ درصد در ابتدای دولت به ۹۱ درصد رسیده است.

همچنین به گفته وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات بزرگترین پایگاه فضایی کشور به عنوان یکی از مطالبات رئیس جمهور شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در چابهار استان سیستان و بلوچستان تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

کد خبر 6128710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha