۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۶:۴۲

معاون رییس جمهور:

رهاورد توسعه حمل و نقل ریلی خلق ثروت و توسعه اقتصادی است

رهاورد توسعه حمل و نقل ریلی خلق ثروت و توسعه اقتصادی است

اراک - معاون رییس جمهور گفت: رهاورد توسعه حمل و نقل ریلی، خلق ثروت و توسعه اقتصادی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، داود منظور ظهر شنبه در آئین تحویل ۱۰۰ دستگاه واگن باری واگن پارس اراک به ناوگان ریلی کشور اظهار کرد: دولت تمام ظرفیت‌های خود را در راستای ساخت و توسعه لوکوموتیوها به کار گرفته است هر چند اکنون در این صنعت به ویژه حمل بار و مسافر با فاصله مطلوب، جای کار دارد.

وی افزود: انتظار است مدرن سازی خطوط ریلی ناوگان حمل و نقل ریلی کشور مورد توجه ویژه باشد چرا که این مهم، خلق ثروت و توسعه اقتصادی را به همراه دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه، استان مرکزی را قطب اصلی تأمین ناوگان حمل و نقل کشور و دیگر خدمات مورد نیاز خدمات حمل و نقل ریلی دانست و افزود: مجموعه واگن‌پارس اراک از سال ۱۴۰۰ احیا شده که باید تقاضای مورد نیاز برای این واحد تولیدی ایجاد شود چرا که توان افزایش ظرفیت تا ۲ و نیم برابر را دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه باید ظرفیت‌های ساخت، احداث، تأمین و تجهیزات در کشور مورد توجه باشد، گفت: با توجه به اینکه مساله بهینه‌سازی سوخت، از سیاست‌های اولویت دار برنامه هفتم است از ایمن رو باید ظرفیت حمل و نقل ریلی را به عنوان کریدوری توسعه یابد.

منظور تسریع کرد: می‌طلبد ظرفیت‌های قانونی برای سوخت صرفه‌جویی شده از محل منابع این بخش و ماده ۱۲ که تولید رقابت پذیر وجود دارد، مدنظر ویژه باشد.

کد خبر 6144443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha