۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۴۶

در گفت وگو با مهر بررسی شد؛

«انتخابات»، از مسوولیت پذیری تا سرنوشت سازی

«انتخابات»، از مسوولیت پذیری تا سرنوشت سازی

همدان-تحلیلگر مسائل سیاسی به «انتخابات»، از مسئولیت پذیری تا سرنوشت سازی پاسخ می‌دهد.

امیر کردکریمی در گفت وگو با خبرنگار مهر، با بیان این موضوع که یک جامعه آگاه باید بداند نسبت به مسئله انتخابات و سرنوشت آیندگان، یک مسئولیت ویژه دارد؛ اظهار کرد: بر این اساس ما باید وظیفه خود را به درستی انجام داده و کارمان را به سر منزل مقصود برسانیم.

این مدرس دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی، بی تفاوتی و بی مسئولیتی در حوزه‌های مختلف را نامناسب شمرد و افزود: در حوزه سیاست این موضوع، رنگ و بوی جدی تری به خود می‌گیرد و عدم توجه، به معنای نابودی همه دستاوردهایی است که تا امروز برای آن زحمت کشیده و به دست آورده ایم.

وی خاطرنشان کرد: اگر یک انتخاب درست و حضور به موقع داشته باشیم، قطعاً به رشد و توسعه ایران اسلامی کمک کرده و یک آینده روشن را برای آیندگان به ارمغان می‌آوریم؛ این یعنی فهم و بلوغ سیاسی که ناشی از درک تحولات و واقعیت هاست.

انتخابات، هدیه اسلام به ما است

این تحلیلگر سیاسی در ادامه صحبت‌های خود با استناد به فرمایش امام راحل (ره) که می‌فرماید: «انتخابات هدیه اسلام به ما است»، گفت: برپایی نظام جمهوری اسلامی بر اساس خواست مردم با مفهوم مردم سالاری دینی پا گرفت و به دنیا عرضه شد؛ بنابراین انتخابات عرصه قدرت طلبی نیست و باید ورودی‌های میدان سیاست کنترل و تبدیل به ابزار قدرت طلبی نشود.

وی یادآور شد: بدانیم که امروز کشور ما نیاز به انتخاب فردی پاشنه کشیده، در میدان و در میان مردم دارد؛ کسی که از بطن مردم و در میان آنها باشد، به تحقق خواسته‌های مردم و نظام کمک کند و توانایی هدایت کشور را داشته باشد.

انتخابات سرآغازی برای حل مشکلات است.

این مدرس دانشگاه با تاکید بر اینکه ساده زیستی فرد بسیار با اهمیت است؛ یادآور شد: ساده و سلیس و روان با مردم حرف زدن مهم است؛ رئیس جمهور باید علاوه بر نگرش، فهم و اقدام به موقع در سیاست داخلی و بین المللی، رفتارشناسی بداند و اهل سیاست باشد؛ از روابط خوب بین المللی به عنوان یک اهرم و ابراز برای پیشبرد اهداف کشور استفاده نماید.

کردکریمی عنوان کرد: افکار حزبی و جناحی را کنار بگذاریم و هدفمان شایسته سالاری باشد، از نیروهای ارزشی و انقلابی استفاده نموده و سرعت پیشرفت کشور را دو چندان کنیم تا آن چنان قوی شویم که دنیا متحیر بماند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه داد: این مسیر با اتحاد و همدلی، شدنی است. و باید بدانیم که به کار گرفتن جوانان در کنار تجربه پیشکسوتان، حرکت به سمت قله را تسهیل می‌کند.

وی ابراز کرد: معتقدم با حس مسئولیت پذیری که در وجود تک تک ما ایرانیان وجود دارد، انتخابات سرآغازی برای حل مشکلات است.

کردکریمی با گریزی بر اینکه از ناامیدی چیزی حاصل نمی‌شود؛ به سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب، همیشه در فرمایشات خود به امید آفرینی توجه دارند و حال، وظیفه ماست تا با امید در مسیر انتخاب فرد اصلح قدم برداریم.

این تحلیلگر سیاسی در بخشی دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه وظیفه تمامی افراد جامعه ایرانی است که در انتخابات مسئولانه شرکت کنند، یادآور شد: به جا آوردن حق شهروندی یعنی پیشبرد امور بر مبنای خواست آنها، شرکت در انتخابات هم یک حق شهروندی است و اگر با آگاهی همراه باشد، ختم به توسعه خواهد شد.

کردکریمی تصریح کرد: پس ما اگر به آینده نظام و کشور دلسوز هستیم؛ حضورمان مهم و استفاده از این فرصت برایمان مغتنم است، نباید قاعده بازی را به هم بزنیم. افزایش مشارکت تسلط مردم را به دنبال خواهد داشت، بدین ترتیب حضور قطعاً در سرنوشت تأثیرگذار است.

مسئولیت را به فردی در تراز نظام اسلامی بسپاریم

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه رسانه‌های غربی کارشان فرافکنی و پاشیدن بذر ناامیدی میان مردم است؛ ما نمی‌گوییم مشکل نیست، اما باید تلاش کنیم تا حل شود و مطمئن باشیم که آنها دنبال پیشرفت مردم و کشور نیستند؛ مطمئناً مردم با انتخاب رئیس جمهور شایسته، دشمن را ناامید خواهند کرد.

کردکریمی در بخش پایانی این گفتگو تشریح کرد: وقتی صحبت از انتخابات به میان می‌آید؛ یعنی سرنوشت و آینده کشور در گرو یک انتخاب صحیح است، بنابراین، باید با نهایت دقت در گماردن یک فرد اصلح در رأس قوه اجرایی، کمک نمایان و عنایت لازم را به عمل آورد و مسئولیت را به فردی در تراز نظام اسلامی سپرد.

کد خبر 6149394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
      0 0
      کارشکن‌ها و تخریب‌کنندگان مانع پیشرفت هستند.