۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۰۵

رییس ستاد انتخابات شهرستان کرمان:

۱۰ هزار کرمانی در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مشارکت دارند

۱۰ هزار کرمانی در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مشارکت دارند

کرمان- رییس ستاد انتخابات شهرستان کرمان گفت: در شهرستان کرمان ۱۰ هزار نفر در برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دخیل هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی بابابی پیش از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در برگزاری انتخابات چهار راهبرد مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در بحث سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت مد نظر است.

بابایی افزود: سلامت و مشارکت در برگزاری فرایند انتخابات اهمیت بسیار بالایی دارد زیرا آرا مردم را حق‌الناس می‌دانیم.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان کرمان ادامه داد: وظیفه صیانت از آرا مردم بر عهده ماست و نخستین تذکر به عوامل اجرایی سلامت انتخابات بود.

بابایی با اشاره به نحوه انتخاب نمایندگان فرماندار و عوامل اجرایی انتخابات، گفت: در جلسات متعدد آموزشی و توجیهی و همچنین در شورای اداری استان توصیه‌های لازم به عوامل دخیل در انتخابات ارائه شده تا انتخابات در سلامت کامل برگزار شود.

فرماندار کرمان بیان کرد: ۱۰ هزار نفر در شهرستان کرمان در برگزاری انتخابات دخیل هستند و ۶۵ درصد شعب در مدارس و ۳۵ درصد در مساجد و ادارات قرار دارند.

وی تاکید کرد: شهرستان کرمان برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری آمادگی کامل دارد و فرآیند انتخابات در مدت کوتاه ۴۰ روزه به نحو مطلوبی انجام شده و امروز هیچ کار عقب مانده‌ای نداریم.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان کرمان بیان کرد: تعداد شعب اخذ رأی در شهرستان کرمان ۴۶۸ مورد است که از این تعداد ۳۰۹ شعبه در کرمان و ۵۰ شعبه در بخش مرکزی قرار دارند.

بابایی ادامه داد: در بعضی از نقاط بنابر ضرورت دو شعبه وجود دارد و به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در شعب ازدحام جمعیت نداشته باشیم و همچنین در بعضی از شعب که پیش‌بینی ازدحام وجود دارد، محل اخذ رأی بانوان و آقایان جدا تعبیه شده و یکی از این شعب ویژه خانواده شهدا و جانبازان در نظر گرفته شده است.

رئیس ستاد انتخابات کرمان از وجود ۲۰ شعبه اخذ رأی سیار در شهرستان کرمان خبر داد و گفت: خط سیر این شعب به‌گونه‌ای است که همه افراد و مخاطبان در بیمارستان‌ها، پادگان‌ها، زندان و … بتوانند در رأی‌گیری مشارکت داشته باشند.

بابایی یادآور شد: در گلزار شهدای کرمان چهار شعبه اخذ رأی پیش‌بینی شده است که در مرکزیت یک شعبه ویژه بانوان و یک شعبه ویژه آقایان قرار دارد.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان کرمان ادامه داد: به علاوه یک شعبه در حسینیه شهدا پیش‌بینی می‌شود و یک شعبه هم در حالت آماده‌باش قرار دارد که در صورت ازدحام جمعیت فعال خواهد شد.

وی افزود: برای پشتیبانی و تأمین امکانات تمهیدات لازم اندیشیده شده و با توجه به گرمی هوا زیرساخت‌ها به نحو مطلوبی فراهم شده تا مردم دچار مشکل نشوند.

بابایی یادآور شد: اقشار مختلف ورزشکاران، دانشگاهیان، روحانیون و … برای مشارکت حداکثری در انتخابات اعلام آمادگی کرده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان کرمان افزود: در خصوص مسائل امنیتی تدابیر لازم در کمیته امنیتی ستاد انتخابات اندیشیده شده و کمیته پشتیبانی نیز کار خود را به نحو مطلوب انجام داده است.

بابایی تاکید کرد: سعی کرده‌ایم شور و حال انتخاباتی در شهر کرمان وجود داشته باشد.

وی گفت: تمام شرایط برای برگزاری انتخابات هشتم تیرماه در شهرستان کرمان فراهم است.

فرماندار کرمان خاطرنشان کرد: امیدواریم مردم ابتدا با مشارکت حداکثری و سپس با دقت بالا انتخابی اصلح داشته باشند.

کد خبر 6149463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha