۷ آبان ۱۳۹۱، ۱۵:۱۰

علی اکبری:

19 درصد زندانیان به دلیل تکرار جرم زندانی می شوند

19 درصد زندانیان به دلیل تکرار جرم زندانی می شوند

بیرجند - خبرگزاری مهر: مدیرکل دفتر اقدامات تامینی و تربیتی سازمان زندان های کشور گفت: طبق بررسی انجام شده 19 درصد زندانیان کشور به دلیل تکرار جرم وارد زندان می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید رضا علی اکبری پیش از ظهر یکشبنه در جریان بازدید از زندان مرکزی بیرجند، از فعالیت مرکز مراقبت پس از خروج در کشور خبر داد و گفت: در این مرکز 24 هزار زندانی تحت پوشش قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه 19 درصد زندانیان بر اثر تکرار جرم دوباره به زندان وارد می شوند، افزود: با راه اندازی مرکز مراقبت پس از خروج این رقم به 2.7 درصد در کشور کاهش یافته است.

مدیرکل دفتر اقدامات تامینی و تربیتی سازمان زندان های کشور تصریح کرد: به دلیل اینکه بسیاری از زندانیان براثر جرم های کوچک وارد زندان می شوند در این مرکز خدمات حمایتی به این زندانیان ارائه می شود.

وی با اشاره به اینکه در این مرکز خانواده زندانیان نیز تحت حمایت مادی و معنوی قرار می گیرد، عنوان کرد: پنج فعالیت مسکن، اشتغال، تحصیل فرزندان، معیشت و بهداشت و درمان زندانیان پیگیری می شود.

علی اکبری ایجاد اشتغال برای زندانیان را از دیگر فعالیت این مجموعه دانست و عنوان کرد: ایجاد اشتنغال پایدار برای مجرمان، میزان جرم و تعداد زندانیان را در سطح کشور کاهش می دهد.

ارائه تسهیلات اشتغالزایی برای زندانیان کشور

وی با اشاره به اینکه در این راستا تسهیلاتی برای ایجاد اشتغال برای زندانیان آزاد شده فراهم می شود، افزود: در این زمینه به هر زندانی مبلغ 10 میلیون تومان برای ایجاد شغل با چهار تا شش درصد پرداخت می شود.

علی اکبری عنوان کرد: نحوه پرداخت این تسهیلات به زندانیان نیز تحت نظارت های جدی انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه در زندان شرایطی فراهم می شود تا به زندانیان حرفه های مختلف آموزش داده شوند، افزود: در این راستا با فنی و حرفه ای تفاهم نامه ای مبادله شده و گواهی نامه حرفه آموزی بدون ذکر نام زندان برای زندانیان ارائه می شود.

فعالیت 180 انجمن حمایت از خانواده زندانیان کشور

علی اکبری حمایت از خانواده زندانیان را از دیگر فعالیت های این مجموعه عنوان کرد و بیان داشت: در این راستا بسیاری از خانواده های زندانی دارای توانمندی هایی بوده  که می توان با شناسایی استعدادها و حمایت از این خانواده ها زمینه کاهش مشکلات و حمایت از این خانواده ها را فراهم کرد.

وی از فعالیت 180 انجمن حمایت از خانواده های زندانی در کشور خبر داد و گفت: هم اکنون 40 هزار خانواده زندانی در کشور تحت حمایت هستند.

مدیرکل دفتر اقدامات تامینی و تربیتی سازمان زندان های کشور یادآور شد: همچنین 60 هزار خانواده زندانی نیز توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) حمایت می شود.

کد خبر 1730506

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha