۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۳:۱۱

چقایی خبر داد:

یک میلیون و 56 هزار نفر واجد شرایط رای /بیشترین رای اولی در اراک

یک میلیون و 56 هزار نفر واجد شرایط رای /بیشترین رای اولی در اراک

اراک – خبرگزاری مهر: مدیر کل ثبت احوال استان مرکزی گفت: یک میلیون و 56 هزار نفر در استان واجد شرایط رای دادن در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر رو روستا هستند.

مهدی چقایی  در گفنگو با خبرنگار مهر افزود: از این تعداد 31 هزار و 733 نفر را رای اولی ها تشکیل می دهند.

وی بیشترین رای اولی ها را در اراک و کمترین آنها را مربوط به شهرستان آشتیان برشمرد و گفت: طبق قانون داشتن شناسنامه و کارت ملی برای شرکت در یازدهمین دوره ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا برای رای اولی ها و کلیه واجدین شرایط الزامی است.

چقایی ادامه داد: چنانچه شناسنامه و کارت ملی شهروندان مفقود شده است متقاضیان می توانند همه روزه از طریق ادارات ثبت و احوال یا دفاتر پیشخوان و یا ای.اف.تی. ال روستایی که از اداره ثبت و احوال مجوز دارند برای دریافت المثنیاقدام کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از واگذاری فرآیند تغییر نام به ثبت‌احوال استان‌‌ها خبر داد و گفت: با توجه به حذف گردش قضایی از فرآیند تغییر نام و تفویض اختیار سازمان ثبت‌احوال کشور و تدوین و ابلاغ دستورالعمل جدید، تغییر نام به اداره‌های کل ثبت‌احوال واگذار و از این پس افرادی که نام‌های نامناسب و نامتعارف دارند می‌توانند برای تغییر نام به اداره‌های ثبت‌احوال مراجعه و نام خود را به نامهای اسلامی و متعارف تغییر دهند.

مدیرکل ثبت‌احوال استان مرکزی با تاکید بر اینکه  تغییر نام به نام‌های غیر ایرانی ممنوع است خاطرنشان کرد: تغییر نام افراد بالای 15 سال و تغییر نام خانوادگی افراد بالای 18 سال  فقط یک‌بار در طول زندگی فرد امکان‌پذیر است بنابراین باید متقاضیان برای تغییر نام و نام خانوادگی خود نهایت دقت داشته باشند که در صورت موافقت کمیته نام و کمیته نام خانوادگی ثبت‌احوال استان دیگر امکان تغییر آن‌ها وجود ندارد.

 


 

کد خبر 2053817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha