۲۸ مرداد ۱۳۹۲، ۱۶:۳۹

گزارش مهر ازسیاست گذاری های فوتبال اراک؛

فوتبال اراک در لیگ دو ماندنی شد/تصویب بودجه یک میلیارد و نیمی تیم در هاله ای از ابهام!

فوتبال اراک در لیگ دو ماندنی شد/تصویب بودجه یک میلیارد و نیمی تیم در هاله ای از ابهام!

اراک - خبرگزاری مهر: بعد از هزار و یک اما و اگربالاخره تیم فوتبال شهرداری اراک درلیگ دوماندنی شد و امسال نیز دراین لیگ فعالیت می کند. اما فعالیت و بودجه این تیم نیز هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، در حالیکه خبر رسیده شورای شهر بودجه یک میلیارد و نیمی برای این تیم به تصویب رسانده اما رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اراک تصویب این بودجه را موکول به نشست هفته آینده شورا با شهرداری می داند.

اشرف بهادری با بیان اینکه این بودجه تنها از سوی شهرداری پیشنهاد شده است و هنوز به تصویب شورا نرسیده می گوید: قرار است من و دکتر منوچهر کاظمی رئیس شورا طی نشستی در هفته آینده که با مجموعه شهرداری داریم وضعیت بودجه تیم را مشخص کنیم.

هنوز نظر قطی روی این مبلغ نشده است

وی با تاکید بر اینکه هنوز شهرداری زیر بار تیمداری نرفته است خاطرنشان کرد: بودجه یک میلیارد و نیمی برای این تیم تنها از سوی شهرداری به شورا پیشنهاد شده است و هنوز نظر قطی روی این مبلغ نشده است.

رییس هیئت فوتبال استان مرکزی نیز با ابراز خوشحالی از هزینه  کردن شهرداری برای ورزش فوتبال گفت: ازاینکه شهرداری برای تیم فوتبال هزینه می کند باید آفرین گفت اما نباید برای یک تیم لیگ دویی چنین بودجه ای به تصویب برسد چراکه بامبلغ خیلی کمتر هم می شود این تیم را اداره کرد.

محمدرضاغفاری ادامه داد: برای مثال تیم گهر که درلیگ یک حضور داشت کل تیم وبا پاداش به بازیکنانش با600میلیون به لیگ برتر رفت اما دراراک برای یک تیم لیگ دو هزینه میلیاردی می شود ومن فکر می کنم نباید این مبلغ تصویب شود.

وی با بیان اینکه این پول ها ذره ذره به عنوان عوارض از مردم این شهر گرفته می شود وباید بدانند که آن راچگونه و چطور خرج می کنند تصریح کرد: شهرداری با دوسال تیمداری دیگر باتجربه شده و باید بداند چگونه از پول استفاده کند و دیگر وقت اشتباه  نیست.

 

 

نباید برای یک تیم لیگ دویی چنین بودجه ای به تصویب برسد

سرپرست سابق تیم فوتبال شهرداری اراک نیز اما با بیان اینکه پیشنهاد خودم را خیلی شفاف به همراه بودجه مورد نیاز در بخش های مختلف ارائه کردم می گوید: دو تیم نوجوانان با بودجه 35 میلیون تومان، دو تیم جوانان هر کدام با بودجه 40 میلیون تومان و یک تیم امید که الان در لیگ یک کشور است به هزینه 200 میلیون تومان طراحی کردم و برای تیم لیگ دومی بزرگسالان نیز 900 میلیون تومان بودجه پیش بینی کردم.

محمدرجائیان با بیان اینکه با این پیشنهاد بالای 70 نفر مربی در اراک مشغول به کار می شوند ادامه داد:  تیم شهرداری باید به لیگ یک برگردد وکسی که درآینده روی کار می آید باید ازاین پول به خوبی استفاده کند ونباید تمام آن راهزینه بازیکن ومربی کرد که درقبل این اتفاق افتاد که دیدید به نتیجه ای نرسیدیم.

سرمربی سابق شهرداری اراک نیز با اشاره به بودجه ای که قرار است تصویب شود گفت: این مسائل به سیاستگذاری باشگاه ربط دارد اما نظر من این است که با700میلیون هم می شود یک تیم نسبتا خوبی را بست ودربهترین حالت هم 100میلیون برای تیم پایه خرج شود.

این مسائل به سیاستگذاری باشگاه ربط دارد

حمیدجعفری درادامه گفت: من سال قبل که سرمربی شهرداری بودم15بازیکن اراکی ازلیگ سه آوردم که چندبازیکن آن درشهرداری بازی کردند آن هم بامبلغ20میلیون تومان ومن فکر می کنم اگر قرار است از بازیکنان بومی درشهرداری استفاده شود مطمئن باشید بازیکنانی هستند ومن سراغ دارم که باکمتر از 20میلیون تومان هم برای شهرداری بازی می کنند همین طور که درقبل گفتم باید دید باشگاه چه تفکراتی دارد.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه  سیاستگذاری درفوتبال اراک دراین چندسال غلط بوده و افرادی هستند که فقط به دنبال حفظ منافع خودشان هستند یادآور شد: اگر قرار است بازیکن غیربومی بیاورند از لیگ یک باید این بازیکنان جذب شود با50میلیون می توان بهترین بازیکن لیگ یکی را خریداری کرد.

جعفری با اشاره به اینکه :فوتبال فقط پول نیست انگیزه مهمترین مسئله است خاطرنشان کرد: پول انگیزه می آورد درست است اما انگیزه بازیکن،مربی و...از همه چیز مهمتر است.

 

وی با بیان اینکه تیم شهرداری اراک درچند پست ضعف دارد گفت: در وهله اول باید یک دروازه بان جذب شود یک مهاجم ویک بازیساز باید خریداری شود که آنها هم می شود باکمترین پول به اراک آورد.

شهرداری اراک دراین دوسال تیمداری حدود هشت میلیارد صرف تیم فوتبال از جمله ستاره ها ومربیان نامی کرده است هزینه ای که هنوز هیچ نتیجه موفقی را برای تیم دربرنداشته است.

موفقیت تیم فوتبال شهرداری اراک تنها در گروی بودجه و تصویب آن نیست چراکه برخی تیم هایی که درلیگ دوحضور دارند بامبلغ کمتراز500میلیون هم تیم خود را بسته اند  ودراین مسابقات باحریفان به رقابت می پردازند و تصویب بودجه یک میلیارد و پانصد میلیون تومان برای یک تیم لیگ یکی شهرداری اراک بدون توجه به زیرساختهای آن است تنها باعث می شود دلال ها به سمت این تیم بروند.

....

گزارش: علی صفایی راد

 

کد خبر 2118714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha