۳ آبان ۱۳۹۲، ۱۶:۱۳

حجت الاسلام تقوی:

نبود رهبر دینی عامل شکست برخی انقلابهای کشورهای اسلامی شد

نبود رهبر دینی عامل شکست برخی انقلابهای کشورهای اسلامی شد

ساوه - خبرگزاری مهر: امام جمعه ساوه نبود رهبری دینی را عامل شکست برخی انقلابهای کشورهای اسلامی دانست و گفت: هرچند که بیداری اسلامی در این کشورها شکل گرفت اما نداشتن رهبری دینی واحد عامل اصلی شکست این انقلابها شد.

به گزارش خبرنگار مهر،حجت الاسلام سيد حسين تقوی در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه ساوه افزود: این انقلابها در مقایسه با انقلاب ایران که به رهبری امام خمینی شکل گرفت نتوانست بهره خوبی را برای مردم آن کشورها به ارمغان بیاورد.

وی اعتراض امام خمینی به کاپیتولاسیون را در 8 آبان ماه 43 نمونه ای از رهبری دینی و انقلاب ایران دانست و اظهارداشت: اگر انقلاب ایران به پیروزی رسید و استعمار و استکبار نتوانست آن را از مشی خود خارج کند تنها دلیل ان وجود رهبری به مانند امام خمینی (ره) بود.

وی قبول نداشتن ولایت را نیز از دگیر دلایل شکستها انقلاب ها کشورهای همسایه دانست و گفت: این افراد ولایت را در غدیر قبول ندارند و آن را انکار می کنند در صورتیکه قبول ولایت به عنوان زمامدار می توانست انها را به سرمنزل مقصود برساند.

حجت الاسلام سيد حسين تقوی تاثير غديرخم را تا هميشه در تاريخ عنوان کرد و گفت: اهميت اين واقعه به اندازه اي است كه اگر پيامبر(ص) به آنچه از سوي خداوند به او فرمان داده شد عمل نمي كرد، رسالتش ناقص مانده و هيچ گاه كامل نمي شد.

وي با اشاره به اين كه غدير و ولايت مهم ترين مساله اسلام است، اظهار كرد: با ولايت رهبري ديني و سياسي معناي حقيقي مي گيرد.دين مبين اسلام با ولايت كامل شد و عيد غدير خم از مهم ترين اعياد ميان مسلمانان محسوب مي شود.

امام جمعه ساوه  با اشاره به وقايع اخير عراق، سوريه و بحرين بيان كرد: نجات امت اسلامي در گرو برخورداري از رهبري ديني، ولايت پذيري و تقويت اتحاد و وحدت ميان مسلمانان است.

کد خبر 2162087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha