تحولات آسیا/

نشست 3 جانبه درباره مذاکرات صلح در لندن/ حکم سیاستمدار چینی تایید شد

نشست 3 جانبه درباره مذاکرات صلح در لندن/ حکم سیاستمدار چینی تایید شد

خبرگزاری مهر-گروه بین الملل: زخمی شدن سه نفر در جریان تبادل آتش در منطقه کشمیر، نشست 3 جانبه سران افغانستان، پاکستان و انگلیس در لندن، و تایید حکم حبس ابد یکی از اعضای سابق حزب کمونیست چین از جمله خبرهای مربوط به قاره آسیا به شمار می رود.

پاکستان

وزارت خارجه پاکستان امروز جمعه سفر نخست وزیر به آمریکا را بسیار موفقیت آمیز ارزیابی و اعلام کرد نواز شریف توانست در این سفر موضع اسلام آباد را در قبال حملات هواپیماهای بدون سرنشین به تصویر بکشاند.

خبر دیگر اینکه در جریان تبادل آتش در منطقه کشمیر و درگیری میان نیروهای پاکستانی و هندی سه نفر زخمی شدند.

افغانستان

مقامات افغانی امروز جمعه اعلام کردند که بر اثر انفجار بمب در ولایت هرات در غرب این کشور هشت نیروی ارتش کشته شدند.

رسانه های خبری همچنین از برگزاری نشست 3 جانبه سران افغانستان، پاکستان و انگلیس درباره مذاکرات صلح در هفته آینده در لندن خبر داده و اعلام کردند در این مذاکرات حامد کرزای رئیس جمهوری افغانستان، نواز شریف نخست وزیر پاکستان و دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس حضور دارند.

تاکید بر حمایت پاکستان از پروسه صلح در افغانستان و تلاش برای جلوگیری از حملات طالبان در انتخابات آینده افغانستان، آزادی ملاعبدالغنی برادر مرد شماره دو طالبان و فشار بر شبه نظامیان برای تاسیس دفتری در عربستان سعودی و یا ترکیه از دیگر موضوعات این نشست است.

کامبوج

رسانه های خبری با اشاره به ادامه تظاهرات ضد دولتی در اعتراض به پیروزی حزب حاکم در انتخابات کامبوج از شرکت 20 هزار نفر از جمله سام ریشی رهبر اپوزیسیون در  تظاهرات امروز جمعه خبر داده و گزارش دادند که معترضان خواستار انجام تحقیقات مستقل در زمینه انتخابات ژوئن گذشته هستند.

معترضان با تجمع مقابل دفتر سازمان ملل و سفارتخانه‌ های آمریکا، انگلیس، چین، فرانسه و استرالیا در پایتخت کامبوج، دولت را به سهل انگاری در انجام تحقیقات درباره چگونگی برگزاری انتخابات و تشکیل غیرقانونی پارلمان متهم کرده و خواستار دخالت این کشورها در انتخابات ژوئن گذشته شدند، این درحالیست که هون سن اتهامات علیه خود را درباره تقلب در انتخابات رد کرده است.

چین

دادگاه عالی ایالت شاندونگ در شرق چین درخواست تجدید نظر در حکم بو شیلای از سیاستمداران سابق حزب کمونیست چین در شهر چونگ‌ کینگ را که به جرم دریافت رشوه، سوء استفاده از قدرت و فساد مالی به حبس ابد محکوم شده است، رد و ضمن تایید این حکم خواستار مصادره تمام دارایی‌ های بو شیلای شد.

شبه جزیره کره

کره جنوبی مدعی پناهنده شدن یک دیپلمات کره شمالی مستقر در اتیوپی با مراجعه به سفارت سئول در آدیس آبابا در آگوست گذشته شد.

هنوز انگیزه و جزئیات این خبر فاش نشده اما پیونگ یانگ به این موضوع واکنش شدید نشان داده است.


 

کد خبر 2162104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha