۹ بهمن ۱۳۹۲، ۱۰:۵۷

آیت الله دری نجف آبادی:

مسئولان تلاش کنند ناهنجاری های جامعه به حداقل برسد

مسئولان تلاش کنند ناهنجاری های جامعه به حداقل برسد

اراک - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با اشاره به معضلاتی چون قاچاق مواد مخدر، اعتیاد، کلاهبرداری و سرقت گفت: مسئولان تلاش کنند ناهنجاری های جامعه به حداقل برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی صبح چهارشنبه در بازدید از زندان مرکزی اراک افزود: عامل اصلی طلاق در جامعه افزایش اعتیاد در جامعه است و مسئولان باید این معضل اصلی را مهار کنند تا شاهد سروسامان خانواده ها باشیم.

وی ضمن تقدیر از متولیان اجرای  برنامه های گسترده و ارزشمند فرهنگی و قرآنی در زندانهای استان تصریح کرد:  گرایش به امر خطیر و ارزشمند قرآن آموزی ، انس با قرآن و برنامه های متنوع و گسترده تربیتی  در زندان توسط کارکنان و سربازان و خصوصا مددجویان  از ملاکهای حفظ کرامت انسانی آنها در دنیا وآخرت و بهره مند شدن  از چشمه سار معنوی و غنی ساز شخصیت انسان  با اتصال به منبع عظیم الهی است.

آیت الله دری نجف آبادی از خانواده مددجویان و مجموعه دستگاه قضایی خواست تا تمام تلاش خود را جهت ایجاد تحول روحی و توبه واقعی در این افراد و  بازگشت سعادتمندانه  آنها به زندگی سعادتمندانه  به دور از هرگونه تخلفات اجتماعی در سایه  جبران گذشته سفارش نمود،

وی ضمن ارزشمند خواندن پرداختن به امور مذهبی و قرآنی در زندانها، مسئولان را به ادامه این روند در دیگر ایام سال توصیه کرد و گفت: مددجویان  با الگو گرفتن از سیره ائمه معصومین(ع) و بزرگان دین و با استفاده از فرصتها ، ظرفیتها و امکانات به وجود آمده  فرهنگی، تربیتی، فنی و حرفه ای و ... موجود در زندانها تلاش کنند.

امام جمعه اراک اضافه کرد: مددجویان با استفاده از این فرصتها در مسیر سلامت نفس و اصلاح درون قرار گرفته و همراه با  توبه واقعی با پاکی و صفای باطن قله های رفیع فضیلت را طی می کنند  و استعدادهای نهفته را در مسیر تعالی خود و جامعه قرار داده  و منشاء خدماتی ارزنده و مفید برای خانواده و اجتماع  می شوند.

در ادامه خشایار جمشیدی مدیر کل زندانهای استان مرکزی به ارائه گزارشی مبسوط از برنامه های فرهنگی، تربیتی، قرآنی ، آموزشی، اشتغال و حرفه آموزی و ....  اجرا شده در  زندانهای استان  از ابتدای سال جاری تاکنون پرداخت و در پایان تعدادی از کارکنان، سربازان و مددجویان فعال در بخشهای قرآنی با اهدای لوح و هدایایی ارزنده مورد تقدیر قرار گرفتند .

گفتنی است نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در این بازدید از زندان مرکزی اراک و اندرزگاه نسوان از کارگاههای اشتغال و حرفه آموزی و صنایع دستی این مراکز نیز دیدن کرد.
 

کد خبر 2224059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha