۵ بهمن ۱۳۹۲، ۱۴:۵۳

طی دو سال/

آمار زندانیان تحت قرار استان مرکزی 50 درصد کاهش یافت

آمار زندانیان تحت قرار استان مرکزی 50 درصد کاهش یافت

اراک - خبرگزاری مهر: رئیس كل دادگستری استان مرکزی از کاهش آمار زندانیان تحت قرار استان مرکزی در زندانها طی دو سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حکمت علی مظفری صبح شنبه با حضور در جمع مدیران و روسای زندانهای استان  ضمن  تبریک فرار سیدن  ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: این کاهش ناشی از تلاش مسئولان دستگاه قضایی  از جمله دادستانها و قضات شعب دادسراها حاصل شده است.

وی افزود: با انجام این مهم شاهد کاهش هشت درصدی آمار جمعیت کیفری زندانها نیز بوده ایم که این امر گام  مهمی در مسیر تحقق سیاست دستگاه قضایی کشور مبنی بر کاهش جمعیت کیفری بوده است.

حجت الاسلام مظفری اداره کل زندانهای استان را از دستگاههای کم حاشیه عنوان کرد و گفت: با توجه به حجم  بالای وظایف محوله و سنگینی مسئولیت نگهداری  هنجار شکنان اجتماعی را به عهده داشته و تحقق این مهم نشان از مسئولیت پذیری  و توجه به نیازهای زندانیان در مسیر بازگشت به سلامت اخلاقی و اجتماعی آنها است.

وی همچنین با تاکید بر ادامه این روند شرط اساسی کسب موفقیتهای بیشتر در این راستا را تلاش و هماهنگی هر چه بیشتر مسئولین زندانها و حوزه  های قضایی استان عنوان کرد.

کاهش جمعیت کیفری زندانها

رئیس كل دادگستری  استان مرکزی همچنین به تشریح سیاستهای کلان دستگاه قضایی کشور در راستای کاهش جمعیت کیفری زندانها پرداخت و خواستار اجرای هر چه بهتر و دقیقتر دستورالعمل های مورد تاکید ریاست محترم قوه قضائیه شد.

وی ساماندهی وضعیت زندانیان، پیگیری وضعیت زندانیان تحت قرار، رسیدگی به درخواست اعسار زندانیان واجد شرایط ، فعال شدن شعب شوراهای حل اختلاف ویژه زندانها، رسیدگی به وضعیت زندانیان واجد شرایط عفو مشروط و همچنین وضعیت حبس  زندانیان محکوم به پرداخت جزای نقدی را از جمله اهداف قوه قضاییه دانست.

وی بیان این مطلب که کار در زندانها کاری مجاهدتی است نه مسئولیتی به تفسیر آیات نورانی قرآن کریم مبنی بر سنگینی مسئولیت خدمت رسانی به مردم  پرداخت.

مديركل زندانهای استان مرکزی ضمن تقدیر از حضور رئیس کل دادگستری استان در جمع مدیران و روسای زندانهای این استان با اشاره به اینکه زندانیان محصول و تولید دستگاه قضایی نیستند گفت : تنها مشکلات این افراد با توجه به ضرورت رعایت حقوق اجتماعی و انسانی آنها بر عهده دستگاه قضایی بوده و اداره کل زندانها در این خصوص با مشکلات متعدد اعتباری، فضا و امکانات مواجه است.

خشایار جمشیدی در پایان به ارائه خلاصه ای از گزارش اقدامات انجام شده این ادار ه کل در حوزه های امنیتی ، تامینی ،  تربیتی  و... در سال جاری پرداخت.
 

کد خبر 2221061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha