۶ فروردین ۱۳۹۳، ۱۲:۳۶

موسوی خبر داد:

راه‌اندازی پایانه صادراتی شناور میعانات گازی عسلویه/ افزایش ظرفیت صادرات

راه‌اندازی پایانه صادراتی شناور میعانات گازی عسلویه/ افزایش ظرفیت صادرات

بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: پایانه صادراتی میعانات گازی عسلویه به زودی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید پیروز موسوی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک به مناسبت عید نوروز، اظهار داشت: پارس جنوبی از مناطق بسیار مهم و استراتژیکی است که نقش بسیار مهمی در تولید گاز و تامین سبد انرژی کشور دارد.

وی ادامه داد: تلاش‌های بسیار زیادی در سال‌های اخیر برای توسعه این منطقه صورت گرفته است و شاهد راه‌اندازی فازهای مختلف و تولید گاز و همچنین راه‌های شرکت‌های مختلف پتروشیمی در این منطقه هستیم.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران به منظور بهبود وضعیت در صادرات، تعمیرات اساسی گوی شناور پایانه صادراتی میعانات گازی عسلویه در دست اجرا است که امیدواریم به زودی تکمیل شود.

افزایش ظرفیت صادرات میعانات گازی از عسلویه

وی با اشاره به نقش بسیار مهم اجرای این طرح، تاکید کرد: پایانه صادراتی میعانات گازی عسلویه برای اولین بار توسط شرکت پایانه‌های نفتی ایران تعمیر اساسی شده است.

موسوی با بیان اینکه این پایانه صادراتی به‌زودی در آب‌های خلیج فارس قرار خواهد گرفت، خاطرنشان ساخت: ظرفیت صادرات میعانات گازی از عسلویه با راه اندازی این پایانه افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با بیان اینکه راه اندازی این پایانه می‌تواند منجر به تحولی بزرگ در نحوه صادرات شود، تصریح کرد: تعمیرات در حوزچه فراگیر شمال نیز بر اساس برنامه زمان‌بندی شده در حال انجام است و شاهد شتاب بسیار خوبی در زمینه تعمیر اساسی اسکله‌ها هستیم.

کد خبر 2261226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha