۲ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۴:۲۴

آیت الله دری نجف آبادی:

خود اتکایی راهی برای تحقق اقتصاد مقاومتی/ هنر مدیران استفاده صحیح از امکانات کشور است

خود اتکایی راهی برای تحقق اقتصاد مقاومتی/ هنر مدیران استفاده صحیح از امکانات کشور است

اراک - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: خود اتکایی راهی برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی ظهر سه شنبه در دیدار با مسئولان حوزه سلامت استان مرکزی که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد، گفت: خود اتکایی راهی موثر در راستای قطع وابستگی ها و تحقق اقتصاد مقاومتی است که با مدیریت جهادی محقق می شود.

وی با اشاره به اینکه در بخش بهداشت و درمان و سلامت باید با برنامه ریزی مراقبت های لازم انجام شود، ادامه داد: فعالیت ها فقط در راستای کارهای سخت افزاری و ساختمان سازی نباشد و به بخش نرم افزاری نیز پرداخته شود.

امام جمعه اراک ادامه داد: باید با تلاش و کوشش به جایی برسیم که وابستگی دارویی را کم کرده و تجهیزات پزشکی را در داخل کشور تهیه کنیم و از افرادی که در زمینه ساخت دارو و مواد اولیه و تجهیزات پزشکی هستند حمایت بیشتری شود.

آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: هر جا ریشه وابستگی کم شود اقتصاد مقاومتی محقق می شود و برای تحقق این امر باید خود اتکایی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: باید به بخش بهداشت و درمان، آموزش و سلامت توجه ویژه شود تا جامعه ای سلام و پویا داشته باشیم.

هنر مدیران استفاده از امکانات کشور به صورت صحیح است

امام جمعه اراک اضافه کرد: هنر مدیران در شرایط کنونی این است که از امکانات کشور به صورت صحیح و قطره چکانی استفاده کنند و استان مرکزی را به عنوان الگو برای کشور معرفی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به نقش رسانه ها در این زمینه اشاره کرد و گفت: در بحث سلامت صدا و سیما و رسانه ها باید یار و یاور حوزه سلامت و بهداشت و درمان باشند.

در ادامه این دیدار رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: همدلی ، هماهنگی و وحدت ایجاد شده در حوزه سلامت بسیاری از آسیب های و مشکلاتی که در سنوات گذشته به این حوزه وارد شده است را می کاهد.

حسن طاهر احمدی با اشاره به اینکه دو اتفاق مبارک در ابتدای سال جاری در این حوزه رخ داده است، افزود: رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص اولویت دادن به پیشگیری و مقدم دانستن آن بر درمان و تعامل و وحدت رویه مجلس و دولت در حوزه سلامت برای حل مشکلات این حوزه بوده است.

این مقام مسوول با اشاره به شعار هفته سلامت بیان کرد: مقرر شده که 10 تا 20 درصد منابع ملی امسال در حوزه سلامت هزینه شود که شعار خود مراقبتی و تحقق این شعار سبب کاهش 50 درصد از هزینه های درمان می شود.

طاهر احمدی ادامه داد: خود مراقبتی سبب کاهش بسیاری از بیماری ها و بستری ها می شود که می توانیم هزینه هایی که تا کنون برای آنها می شده را در  راستای شکوفایی صنعت، اقتصاد و کشاورزی بکار ببریم.

کاهش جمعیت به تغییر بافت جمعیتی و پیری سن جامعه منجر می شود

وی در بخش دیگری از سخنانش به کاهش جمعیت و پیری جامعه اشاره کرد و گفت: بررسی ها نشان می دهد متاسفانه جمعیت ما رو به کاهش است و این امر سبب تغییر بافت جمعیتی و پیری سن جامعه می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان از افتتاح مرکز ناباروی رویان در اراک خبر داد و گفت: این مرکز در هفته سلامت افتتاح و آماده خدمت رسانی به مردم است.

کد خبر 2276110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha