۴ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۲۰

حجت الاسلام یعقوبی مطرح کرد:

تجربه دفاع مقدس رمز پیروزی در جبهه فرهنگي و اقتصادي است

تجربه دفاع مقدس رمز پیروزی در جبهه فرهنگي و اقتصادي است

بجنورد- خبرگزاری مهر: قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: تجربه دفاع مقدس و بازخوانی راه شهدا و رزمندگان و عمل به آن، رمز پیروزی در جبهه فرهنگي و اقتصادي است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام بوالقاسم يعقوبي در جمع نيروهاي مسلح خراسان شمالي به مناسبت سوم خرداد با قرائت آيه 54 سوره مائده به مسأله ريزش ها و رويش ها در انقلاب اسلامي ايران گفت : خداوند در اين آيه مي فرمايد: اى كسانى كه ايمان آورده ايد هر كس از شما، از آيين خود بازگردد به خدا زيانى نمى رساند، بلکه خداوند، گروهى جدید را به جای آنان مى آورد كه در برابر مؤمنان متواضع و در برابر كافران نيرومندند، آنها در راه خدا جهاد مي‏كنند و از سرزنش ‍ كنندگان هراسي ندارند، اين فضل خدا است كه به هر كس بخواهد و شايسته ببيند عطا مي كند و فضل خدا وسيع و خداوند دانا است.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: بر اساس اين آيه روشن است كه هر ملتي در مسير رسيدن به آرمان هاي خود دچار ريزش ها و رويش ها بوده و نظام مقدس اسلامي نيز از اين قاعده مستثنا نيست.

امام جمعه بجنورد تصريح كرد: اگر در نظام اسلامي شمار اندكي در مسير راه به ارزش ها پشت و ريزش كردند نگران نباشيد چرا كه در اين مسير انسان هاي باصلابت و بااستقامتي رويش كرده اند كه همانند طوفان بر دشمنان مي تازند.

حجت الاسلام والمسلمين يعقوبي مصداق اين رويش هاي انقلابي را جوانان بسيجي جان بر كفي دانست كه در همه صحنه ها با فداكاري و خلوص نيت حضور دارند.

به گفته وي مصداق كامل امتي كه در مقابل دشمنان همانند طوفان عمل مي كنند؛ امت زماني است كه امام عصر(عج) ظهور مي كند اگر چه كه در حال حاضر نيز مي توان ملت ايران را به عنوان ملت نمونه در اين زمينه دانست.

رييس شوراي فرهنگ عمومي خراسان شمالي تصريح كرد: ملت مسلمان ايران همواره در برابر دشمنان محكم و نفوذناپذير بوده اند و اين استحكام خود را نيز در عرصه هاي مختلف تقابل نشان داده اند.

حجت الاسلام يعقوبي عنوان كرد: در حال حاضر نيز ملت ايران در ميدان سياست، فرهنگ و اقتصاد با عزم ملي و روحيه اي جهادي وارد مي شوند و در اين مسير هم از سرزنش سرزنش كنندگان و يأس جا مانده هاي از انقلاب هراسي ندارند.

به گفته وي همان گونه كه در سال هاي دفاع مقدس عزم ملي و مديريت جهادي براي كسب پيروزي در برابر دشمن بعثي را تجربه كرديم و نتيجه گرفتيم در حال حاضر نيز براي پيروزي در برابر تهاجم فرهنگي و اقتصادي دشمنان بايد راه رزمندگان و شهداي دفاع مقدس را بازخواني كرده و به همان نسخه عمل كنيم.

سردار حسينعلي يوسفعلي زاده، فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالي نيز در ابتداي اين مراسم، با تبريك حماسه سوم خرداد، نيروهاي مسلح كشور را يد واحدي دانست كه فارغ از تفاوت در پوشش نظامي، همه در راستاي تحقق اهداف والاي انقلاب اسلامي و اجراي تمدن بزرگ اسلامي تلاش مي كنند.

 

کد خبر 2298275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha