۳ مرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۳۱

گزارش مهر/

چشم‌هایی که گریه کودکان غزه را نمی‌بیند/ انزجار مردم استان مرکزی از ظلم صهیونیست‌ها

چشم‌هایی که گریه کودکان غزه را نمی‌بیند/ انزجار مردم استان مرکزی از ظلم صهیونیست‌ها

اراک – خبرگزاری مهر: میدان اصلی شهر اراک امروز میزبان روزه‌دارانی است که سرفراز از آزمون بندگی گردهم می‌آیند تا به وظیفه انسانی و اجتماعی خود برسند و صدایشان آنقدر بلند شود تا سکوت آن‌هایی که چشم بر بمب‌های ریخته شده بر سر مردم فلسطین بسته‌اند باز شود؛ چشم‌هایی که گریه‌های کودکان و بی‌پناهی مردم غزه را نمی‌بینند.

به گزارش خبرنگار مهر، قدس یادآور ظلم ستیزی و آزادی خواهی است و امروز روز قدس است؛ روزی که هر سال در سراسر ایران و جهان حنجره‌های منصف جهان فریاد انزجار از رژیم صهیونیستی را سر می‌دهند، روزی که علاوه‌بر بیعت با آرمان های امام خمینی(ره) بر تداوم مبارزه با اسرائیل تاکید دارد و امسال این روز اهمیتی دو چندان پیدا کرده‌است.

امسال در شرایطی روز جهانی قدس را برپا می‌کنیم که رژیم صهیونیستی بار دیگر مردم بی‌گناه غزه را در آتش کینه خود می‌سوزاند و زنان و کودکان بی‌شماری قربانی نقشه‌های شوم اسرائیل خون‌خوار شده‌اند.

در چند هفته اخیر باز هم فلسطین شاهد دست درازی بود و این بار هم غزه هدف اصلی آن‌ها بود، کشته شدن بیش از 700 کودک در حملات و بمباران‌های رژیم منحوس اشغالگر در یک ماه گذشته، سکوت مجامع بین‌المللی آخرین جمعه ماه رمضان 93 را به حرکتی عمیق‌تر تبدیل کرده است تا باز هم جهانیان ابراز کنند که امام خمینی(ره) در نامگذاری امروز نهایت آینده نگری را داشته است.

مردم استان مرکزی نیز همزمان با تمام مردم آزاده جهان امروز به خیابان‌ها آمده‌اند تا علاوه‌بر گرامیداشت روز قدس، حملات اخیر و فاجعه قتل عام کودکان و زنان بی‌گناه در غزه را محکوم کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه شعار مرگ بر اسرائیل نباید کمرنگ شود در گفتگو با مهر گفت: اسرائیل غده سرطانی ایجاد شده در قلب جهان اسلام است که با حمایت نظام سلطه دنیای غرب و همه وابستگان به آمریکا و اروپا ادامه حیات می دهد.

حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور افزود: رژیم غاصب صهیونیستی در جلو چشمان نهادهای بین‌المللی جنایتکارانه ترین اقدامات ضد بشری و نسل کشی مسلمین فلسطین را انجام می‌دهد،اما تاسف آور آن است که نهادهای بین المللی حتی شورای امنیت سازمان ملل برای رفع تکلیف به یک بیان اعلان تأسف اکتفا می کند.

وی ادامه داد: از طرفی نهادهای بین‌المللی با سانسور کامل خبری به صورت شبکه اختاپوسی می‌گذارند از اندرون حاکمیت غصبی اطلاعاتی مخابره شود یا علیه این اقدامات و جنایات کسی خبری یا تحلیلی را ارائه کند و همیشه در مجامع عمومی و حقوق بشری قیافه حق به جانب هم می‌گیرند و می‌گویند دفاع حق اسرائیل است.

اسرائیل با حملات گوناگون به غزه می خواهد اظهار وجود کند

قربان پورتصریح کرد: نکات قابل ملاحظه در آستانه روز جهانی قدس امسال آن است که اولا اسرائیل با وقاحت هر چه تمامتر حدود سه هفته قبل از فرا رسیدن روز جهانی قدس آتش معرکه را روشن کرد و با حملات گوناگون به غزه می خواهد اظهار وجود کند و اعلان کند که همچنان روحیه غاصبانه و ظالمانه خود را حفظ کرده است.

وی اضافه کرد: ثانیا همزمانی این حملات با موضوع مذاکرات کشورهای 1+5 و ایران اسلامی و موضع گیری‌های مقام معظم رهبری آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله) بدون پیام نیست که ضرورت دارد توجه به ان بر کسی  پوشیده نیست،ثالثا جهت مقابله با تهاجم همه جانبه اسرائیل و به عقب واداشتن اسرائیل امروزه با وحدت و وفاق ملی و اسلامی ضرورت حضور در راهپیمائی و قوی تر کردن شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا بسیار واضح بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی خاطرنشان کرد:به دین جهت است که باید همگان به ویژه صاحبان تریبون ها و دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ای تلاش کنند که شعار مرگ بر اسرائیل به هیچ وجه کمرنگ نشود بلکه با تبیین هر چه گسترده تر جنایات رژیم صهیونیستی موجبات حضور فعالتر مردم شریف را در تظاهرات فراهم کنند.

امروز 120 نقطه شهری و روستایی ازاستان مرکزی  در کنار هزاران هزاران نقطه دیگر در جهان  با یک هدف مشترک و آن هم نابودی اسرائیل غاصب و همتایانش و اعتراض بر آنچه بر مردم بی گناه غزه که این روزها میزبان خمپاره و خون شده اند، آغازگر تجمعی عظیم شده اند. روزقدس یادگاری گرانقدر از درایت  بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران بوده که  آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را برای دفاع از مظلومیت ملت فلسطین نامگذاری کردند، حرکتی که امروز از جنبه نمادین خارج و جهانی و همه گیر شده است.

اقشار مختلف استان مرکزی دانشجویان، ورزشکاران، هنرمندان، کسبه، مسئولین در روزهای گذشته با صدور بیانیه علاوه بر محکوم کردن اقدامات اخیر رژیم اشغالگر قدس در غزه بر حضور خود در راهپیمایی روز قدس تاکید کردند.

راهپیمایی روز جهانی قدس در شهر اراک، راس ساعت 11 صبح

رئیس ستاد قدس و انتفاضه استان مرکزی نیز روز قدس را روز حمایت از فلسطین عنوان و گفت: حضور پرشور در راهپيمايی روز قدس به عنوان یادگار و میراث ماندگار رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و تجدید پیمان با آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و رهنمودهای حکیمانه رهبر انقلاب، پاسخ دندان شكنی به جنایت های وحشیانه رژیم جعلی اسرائیل است.

حجت الاسلام عباس هاشمی در گفتگو با مهر افزود: راهپیمایی روز جهانی قدس در شهر اراک، راس ساعت 11 صبح امروز از مسیر میدان شهداء، پل خیبر، خیابان محسنی، خیابان شیخ فضل الله نوری، میدان سرداران به سمت مصلی بیت‌المقدس برگزار می‌شود.

وی اظهارکرد: مسلمانان جهان باید با هوشیاری و بصیرت کامل در این راهپیمایی شرکت و حمایت خود را همچون سالهای گذشته از مردم مظلوم و ستمدیده اعلام کنند.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به جنایت‌های اخیر اسرائیل غاصب و رژیم صهیونیستی،  آمریکای جنایتکار و استکبار جهانی تاکید کرد: این مسئله اهمیت حضور پرشور و پررنگ مسلمانان جهان در راهپیمایی امروز را دو چندان کرده و باید این غده سرطانی از بین برود.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) روز جهانی قدس را به عنوان نوک پیکان توجه جهان اسلام و مسلمانان جهان به تحولات فلسطین و نقطه عطف در مبارزه و مقابله با صهیونیسم بین‌الملل می دانست، تصریح کرد: روز جهانی قدس یکی از یادگارهای امام راحل(قدس) بود و حضور در راهپیمایی روز قدس از دیدگاه ایشان به دلیل ارتباط با سرنوشت مسلمانان یک وظیفه دینی است.

روز قدس از موقعیت و شرایط ویژه ای برخوردار است

از ساعاتی پیش شهر اراک نیز آماده برپایی با شکوه مراسم این روز بوده است و با توجه به اینکه امسال روز قدس از موقعیت و شرایط ویژه ای برخوردار است و انتظار حضور بیشتر مردم می رود بنابراین ایجاد نظم و برپایی با شکوه این مراسم در اولویت است.

در این راستا پلیس راهنمایی و رانندگی استان اقدامات  خود را از بامداد امروز آغاز کرده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: از ساعت یک بامداد طرح پاکسازی مسیر راهپیمایی انجام و از ساعت 8 صبح طرح ترافیکی را دستور کارقرار داده ایم.

سرهنگ امیدی افزود : طرح پاکسازی در خیابان محسنی،خیابان شیخ فضل الله نوری، خیابان شهداو اطراف مصلی شده است.

وی ادامه داد: طرح ترافیکی هم از ساعت هشت صبح در میدان هفت تیر ،خیابان شهید رجایی،خیابان مخابرات،کوچه های منتهی به خیابان محسنی و شیخ فضل الله نوری و اطراف مصلی آغاز شده است.

سرهنگ امیدی همچنین به شهروندان توصیه کرد از آوردن خودرو و موتور سیکلت در مسیر راهپیمایی خودداری کنند.

و حالا در آخرین آخرین جمعه ماه رمضان،با حضور مردم در راهپیمایی روز قدس و حمایت از مردم بی گناه غزه،نشان خواهند داد مردم مسلمان فلسطین تنها نیستند و  امروز با مشت های گره شده انزجار خود را از ظلم و ظالم نشان می دهند.

کد خبر 2337785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha