۱۴ شهریور ۱۳۹۳، ۱۴:۴۲

حجت الاسلام یعقوبی:

دولت مراقب دعواهای سیاسی و دو قطبی شدن جامعه باشد

دولت مراقب دعواهای سیاسی و دو قطبی شدن جامعه باشد

بجنورد- خبرگزاری مهر: امام جمعه بجنورد گفت: دولت یازدهم باید مواظب باشد تا جامعه به سمت دو قطبی شدن پیش نرود چرا که وجود جناح‌های مختلف در کشور به معنای اختلاف و دعوای سیاسی نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به میلاد امام رضا(ع) ضمن تبریک به این مناسبت، اظهار داشت: سراسر زندگی این امام همام برای مؤمنان درس و الگو بوده و همه باید تلاش کنیم از سیره رضوی در زندگی فردی و اجتماعی خود بیشتر بهره ببریم.

وی با اشاره به سیره سیاسی امام رضا(ع) افزود: امام رضا در زمینه مسائل سیاسی و تقابل با حکومت عباسی به گونه ای عمل کرد که هم مقبولیت مأمون را از بین برد و هم مشروعیت او را زیر سوال برد.

حجت الاسلام یعقوبی در ادامه با اشاره به برگزاری همایش آموزه های سیاسی امام رضا(ع) در بجنورد با قدردانی از متولیان برگزاری این همایش؛ خواستار تداوم و افزایش چنین برنامه هایی در استان شد و گفت: این گونه همایش ها مصداق بارز اتفاقات فرهنگی نیک در جامعه به شمار می روند نه برنامه‌های گناه آلودی که تحت عنوان فعالیت های فرهنگی اجرا می شود.

وی همچنین با اشاره به برگزاری همایش نکوداشت آیت‌الله آقانجفی قوچانی که از پنج شنبه در بجنورد آغاز شده و امروز مراسم اختتامیه آن در قوچان برگزار می‌شود، اظهار کرد: تکریم و بزرگداشت بزرگانی چون آیت‌الله آقانجفی قوچانی وظیفه ای بر روی دوش ما است چرا که این بزرگان برای اعتلای دین مبین اسلام تلاش فراوانی کردند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اضافه کرد: آیت الله آقانجفی قوچانی عالم با عملی بود که پس از تحصیل در حوزه‌های علمیه به وطن خود بازگشت و از علم خود برای خدمت رسانی به مردم استفاده کرد.

حجت الاسلام یعقوبی با قدردانی از برگزاری این همایش خواستار این شد که از این پس هر سال همایش نکوداشت و بزرگداشت حداقل یک شخصیت دینی و علمی خراسان شمالی به صورت مطلوب برگزار شود.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع دولت مردان و بیان 15 بند از توصیه‌های حکیمانه از سوی معظم له، افزود: وزرا و کابینه دولت یازدهم این رهنمودهای مقام معظم رهبری را نصب العین قرار داده و آنها را در عمل اجرا کنند.

وی پیشنهاد داد که دولت یازدهم هفته ای یک روز را به ارائه درس اخلاق به کارگزاران خود اختصاص داده و در این کلاس، همین بیانات مقام معظم رهبری را به وزرا و مدیران خود گوشزد کند.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به بندهایی از این توصیه های مقام معظم رهبری به دولت مردان، گفت: رییس جمهور و هیئت دولت یازدهم مواظب باشند جامعه به سمت دوقطبی شدن پیش نرود.

به گفته وی کشور ما دارای دو جناح و رویه سیاسی مشخص است که این دو جناح باید در کنار یکدیگر به مردم خدمت کنند چرا که وجود جناح های مختلف در کشور به معنای اختلاف و دعوای سیاسی نیست.

کد خبر 2364395

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha