۱۱ آذر ۱۳۹۳، ۱۸:۱۹

پرویزی:

توسعه كشور بر پايه تحقيق و پژوهش استوار است

توسعه كشور بر پايه تحقيق و پژوهش استوار است

بجنورد: استاندار خراسان شمالی گفت: توسعه كشور برپایه علم ، فن آوری و تحقيق و پژوهش استواراست.

به گزارش خبرنگارمهر، سیدعلی اكبر پرویزی عصر سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته پژوهش با بیان اینكه این مطلب افزود: ساختن كشور و استان را نمی توان بر اساس سلا‌یق مدیران بنا نهاد، بلكه باید با تحقیق و پژوهش برای انجام كارهای كارشناسی شده و درست همت كرد.

وی اظهار داشت: مدیران دستگاه های اجرایی باید بدانند پژوهش های انجام شده نباید در حد یك بولتن در قفسه های ادارات بایگانی شود، بلكه پژوهش های انجام شده باید مورد بهره برداری دستگاهها قرارگیرد.

وی با بیان اینكه بیشتر پژوهش ها به صورت راكد باقی مانده، افزود: پژوهش ها ضمن قابل استفاده بودن باید برای بخش های مختلف استان هم كاربردی و مورد نیاز استان باشد.

پرویزی تصریح كرد: در سال های گذشته پژوهش فقط انجام تكلیف و جذب اعتبارات بود در حالیكه باید این كار اصولی انجام شده و به افراد یا موسسات ذیربط واگذار شود.

وی با تاكید بر اینكه اثربخشی و كاربردی بودن پژوهش ها بسیار مهم است، بیان كرد:  به عنوان متولی كنترل بودجه و اعتبار به پژوهش های كاربردی ردیف اعتباری خواهیم داد تاپژوهش ها به سمت اجرایی شدن پیش بروند.

سید علی اکبر پرویزی استاندار خراسان شمالی

وی ادامه داد: پژوهش های مراكز علمی و دانشگاه ها باید در حوزه كاربردی شدن گسترش یابند تا كمكی به رشد و توسعه استان باشد.

وی در ادامه توضیح داد: باتوجه به مجهز شدن مراكز علمی به امكانات و نیروهای متخصص شرایط برای كارهای پژوهشی هم بیشتر فراهم شده لذا باید كمك كنیم كارها را به متخصصین امر واگذار كرده تا با تدبیر و اصلا‌ح رویه ها، شاهد نتایج خوبی باشیم.

پرویزی اظهار داشت: اعتبارات پژوهشی نباید بر اساس تكلیف قانونی هزینه شود بلكه باید نتیجه و اثربخشی آن مشكلا‌ت مردم را حل كند.

وی افزود: امیدواریم هفته پژوهش با اقدامات مثبت و موثری در سطح استان زمینه ساز حضور پژوهشگران علمی و كارهای بزرگ شود.

پرویزی گفت: اگر امسال انسجام بیشتری در حوزه پژوهش شكل بگیرد و پایه های پژوهش درست تبیین شود، ما هم مراكز علمی استان را درحوزه پژوهش مورد حمایت قرار می دهیم.

وی خاطرنشان كرد: حضور خراسان شمالی در نمایشگاه هفته پژوهش تهران می تواند ضمن معرفی اقدامات پژوهشی استان زمینه ساز كارهای بزرگ و بیشتری شود.

در ادامه این نشست رئیس جهاد دانشگاهی واحد خراسان شمالی نیز گفت: تاكنون ۲۵ دستگاه، دانشگاه و بخش خصوصی استان برای حضور در نمایشگاه پژوهش، فناوری، اشتغال و توسعه كارآفرینی استان كه از شانزدهم آذر آغاز می شود؛ اعلا‌م آمادگی كرده اند.

رضا شاهین فر از برگزاری نمایشگاهی به همین مناسبت در خراسان شمالی خبر داد و افزود: نمایشگاه پژوهش، فناوری، اشتغال و توسعه كارآفرینی در استان از شانزدهم تا بیستم آذرماه در محل مجموعه ورزشی هلا‌ل احمر بجنورد برگزار می شود.

به گفته وی در این نمایشگاه ۷۵ غرفه تدارك دیده شده و تاكنون نیز ۲۵ دستگاه، دانشگاه و بخش خصوصی استان برای حضور در آن اعلا‌م آمادگی كرده اند.

شاهین فر با اشاره به این كه ستاد هفته پژوهش، فناوری، اشتغال و توسعه كارآفرینی با ریاست استاندار خراسان شمالی تشكیل شده است، اضافه كرد: در این ستاد روسای چهارگانه كمیته های تبلیغات و اطلا‌ع رسانی با مسئولیت جهاد دانشگاهی، كمیته علمی با مسئولیت دانشگاه بجنورد، كمیته اجرایی با مسئولیت دانشگاه جامع علمی كاربردی و كمیته ارزیابی و نظارت با مسئولیت مركز تحقیقات جهاد كشاورزی فعال شده اند.

به گفته وی پژوهشی بودن غرفه ها، بدیع و جدید بودن دستاوردها، متنوع و كاربردی بودن پژوهش ها، قابلیت تجاری سازی و سطح پوشش دستاوردهای علمی اعم از استانی، ملی و جهانی از جمله موارد تأكید شده برای برپایی غرفه های این نمایشگاه هستند.

شاهین فر اظهار داشت: با توجه به تأكیدات مقام معظم رهبری هدف از برپایی این نمایشگاه معرفی پژوهش های كاربردی و فرصت های بومی استان است.

سید علی اکبر پرویزی استاندار خراسان شمالی

وی با اشاره به این كه برگزاری نمایشگاه مشاغل و كارآفرینی از زیرمجموعه های نمایشگاه هفته پژوهش در خراسان شمالی به شمار می رود، اضافه كرد: معرفی شركت های موفق در عرصه كسب و كار و معرفی مشاغل بومی و از دست رفته استان و برگزاری مسابقه عكس در این زمینه از جمله اقداماتی است كه در قالب نمایشگاه هفته پژوهش خراسان شمالی انجام می شود.

شاهین فر عنوان كرد: برپایی بازارچه كسب و كار با هدف معرفی كارآفرینان برتر و طرح های پژوهشی كه به اشتغال زایی منجر شده اند، معرفی رشته های كاربردی دانشگاهی، برپایی كلینیك كارآفرینی برای پاسخگویی به مشكلا‌ت كارآفرینی و ارائه راه حل مناسب، معرفی بانك ها و صندوق هایی كه به كارآفرینان تسهیلا‌ت ارائه می دهند و نیز برگزاری كارگاه های آموزش طرح كسب و كار و معرفی مشاغل آینده از جمله بخش های این نمایشگاه به شمار می روند.

به گفته وی همچنین در حاشیه این نمایشگاه چندین كارگاه علمی تخصصی با حضور مدرسان برتر برگزار شده و به شركت كنندگان در آن گواهینامه اعطا می شود.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد خراسان شمالی اظهار كرد: مراسم اختتامیه نمایشگاه هفته پژوهش نیز پنج شنبه بیستم آذر در محل سالن بصیرت دانشگاه پیام نور بجنورد برگزار و در آن از پژوهشگران برتر تقدیر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فن آوری و توسعه كارآفرینی در خراسان شمالی از ۱۶ تا ۲۰ آذر ماه در سالن هلا‌ل احمر بجنورد برگزار می شود.

کد خبر 2434817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha