۲۶ آذر ۱۳۹۳، ۱۴:۴۹

اخبار حوادث/

۱۶ کشته و مجروح در تصادفات استان مرکزی/ یک پیامک حساب مردم را خالی کرد

۱۶ کشته و مجروح در تصادفات استان مرکزی/ یک پیامک حساب مردم را خالی کرد

اراک-برجای ماندن ۹ كشته و ۷ زخمي در تصادفات ۲۴ ساعت گذشته در استان مرکزی، خای شدن حساب با یک پیامک، پرسه زنی در پاساژ طلا برای سرقت و کشف 13 کیلوگرم مواد مخدر از مهمرین اخبار حوادث استان مرکزی بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، در يكي از اين سوانح رانندگي كه در ساعت ۱۴ و ۵۴ دقيقه روز گذشته بيست و پنجم آذر بر اثر تصادف يك دستگاه خودروي سواري هوو با خودروي پرايد در محور ساوه- همدان راننده خودروي پرايد و سرنشين آن به علت شدت جراحات وارده در دم جان سپردند.

سرهنگ مهدي حسني رئيس پليس راه استان مركزي علت اين حادثه را بي توجهي راننده پرايد به علت تجاوز به چپ به دليل تخطي از سرعت مطمئنه در جاده لغزنده عنوان داشت.

در سانحه اي ديگر كه در ساعت۱۳ و ۳۱ دقيقه روز گذشته در محور ساوه- همدان رخ داد يك دستگاه خودروي پژو آردي با يك دستگاه خودروي پژو ۴۰۵ برخورد كرد كه در اين سانحه راننده خودروي پژو ۴۰۵ به علت شدت جراحات وارده در دم فوت كرد و دو سرنشين خودروي پژوي آردي نيز زخمي شده و توسط نيروهاي امدادي به بيمارستان انتقال يافتند.

رئيس پليس راه استان مركزي علت اين حادثه رابي توجهي راننده پژو۴۰۵ به علت تجاوز به چپ عنوان كرد.

در سانحه رانندگي ديگري كه روز گذشته در همين محور در ساعت۱۴، بين يك دستگاه كاميون بنز و خودروي دوو سي ال او، به وقوع پيوست هر سه سرنشين خودروي دوو در دم جان سپردند.

كارشناس تصادفات حاضر در صحنه، با بررسي صحنه تصادف، علت اين تصادف را بي توجهي راننده دوو به علت تجاوز به چپ عنوان داشت.

در سانحه تصادف ديگري كه روز گذشته در محور تهران- ساوه در ساعت۱۷ و ۵۹ دقيقه، به علت واژگوني يك دستگاه خودروي پژو رخ داد يك سرنشين خودرو فوت و دو سرنشين ديگر آن مجروح شدند.

كارشناس تصادف حاضر در صحنه علت اين حادثه را عدم توانايي راننده در كنترل وسيله نقليه به دليل عدم توجه كافي به جلو مطرح كرد.

در سانحه ديگري كه در همين محور در ساعت۲۰ و ۲۵  دقيقه روز گذشته به علت واژگوني خودروي ليفان رخ داد دو سرنشين خودرو كشته و راننده و دو سرنشين ديگر زخمي شدند.

علت اين تصادف از سوي كارشناس تصادفات حاضر در صحنه، بی توجهی به جلوي راننده عنوان شد.

سرهنگ «مهدي حسني» رئيس پليس راه استان مركزي از تمامي رانندگان در خواست كرد در هنگام بارندگي با توجه به لغزنده بودن معابر عبوري با سرعت مطمئنه و آرامش خاطر بيشتري رانندگي نمايند تا شاهد حوادث نا گواري در سطح جاده ها نباشيم

خالی کردن حساب با یک پیامک

ماموران پليس فتا فرماندهي انتظامي استان مركزي، متهماني را كه با استفاده از پيامك هاي تبليغاتي حساب شهروندان را خالي كرده بودند، شناسايي و دستگير كردند.

سرگرد مصطفي نوروزي، رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان مركزي در تشريح اين خبر گفت: فردي با مراجعه به اين پليس مدعي شد پيامي به شرح «شما در مسابقه برنده شده ايد. لطفا جهت دريافت اطلاعات بيشتر با شماره زير تماس بگيريد» به تلفن همراه وي ارسال و وي نيز با شماره مورد نظر تماس گرفته است.

وي  ادامه داد: متهمان موفق شده بودند با افراد مختلف تماس گرفته و با كشاندن آنان به پاي دستگاه عابر بانك شماره حساب، شماره کارت، رمز دوم و ديگر مشخصات بانکي را از آنان گرفته و بدون تحويل جايزه از حسابشان مبلغ سه ميليون و ۸۰۰ هزار ريال برداشت كنند.

نوروزي تصريح كرد: با تشكيل پرونده، ماموران اقدامات خود را آغاز و با انجام كارهاي اطلاعاتي و پليسي در اين رابطه دو نفر را شناسايي و دستگير كردند.

رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان مركزي با تاكيد بر اين كه شهروندان مي بايست در نگهداري اطلاعات حساب هاي بانكي خود دقت لازم را داشته باشند ادامه داد: هيچکدام از بانک هاي خصوصي و دولتي و شرکت هاي مختلف از طريق پيام کوتاه براي برندگان اطلاع رساني نخواهند کرد و هيچ يک از ارگان ها نيز حق دريافت اطلاعات شخصي و کارت هاي بانکي افراد را ندارند.

وي هشدار داد: شهروندان تحت هيچ شرايطي اطلاعات بانكي خود را از طريق پيامک به هيچ شماره اي ارسال نکنند.

كشف ماده مخدر در كارتن هاي چاي

۱۵ كيلوگرم ماده مخدر ترياك روز گذشته از داخل كارت هاي چاي از يك دستگاه خودروي وانت بار در اراك كشف شد.

سرهنگ «محمد حسني» رييس پليس مبارزه با مواد مخدر استان مركزي در اين باره گفت: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر استان در تحقيقاتي از جابجايي يك محموله مواد مخدر از استان تهران به شهر اراك مطلع شدند و برنامه ريزي عملياتي براي شناسايي و دستگيري قاچاقچيان در دستور كار پليس شهرستان قرار گرفت.

وي اضافه كرد: با تمهيدات اتخاذ شده، سرانجام در روز گذشته ماموران انتظامي خودروي وانت باري را با بار چاي شناسايي و در يكي از ميادين ورودي شهر متوقف كردند.

حسني ادامه داد: در اين عمليات مقدار ۱۵ كيلوگرم ماده مخدر ترياك كه به شكل ماهرانه اي در كارتن هاي چاي جاسازي شده بود كشف شد و سه سرنشين خودرو دستگير شدند.

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر استان مركزي در پايان با اشاره به برخورد قضايي با دستگيرشدگان در اين عمليات گفت: برخورد با قاچاقچيان و توزيع كنندگان مواد مخدر از جلمه اولويت هاي پليس در برخورد با ناهنجاري هاي اجتماعي است كه مشاركت شهروندان در تحقق هر چه بهتر آن بسيار اثربخش مي باشد.

پرسه زني در پاساژ طلا براي سرقت

دو زن كه از يك طلا فروشي در اراك سرقت كرده بودند، قبل از برنامه ريزي سرقت هاي ديگر توسط پليس دستگير شدند.

در عصر روز گذشته شخصي با مركز فوريت هاي پليس ۱۱۰ شهر اراك تماس گرفت و اعلام داشت كه مقداري طلاجات از مغازه طلافروشي اش به سرقت رفته است.

با حضور تيمي از ماموران انتظامي كلانتري ۱۲ رضوي شهر اراك در محل، صاحب طلافروشي به آنها گفت: لحظاتي قبل دو خانم به بهانه خريد گوشواره وارد مغازه شدند و بعد از اينكه رگال گوشواره ها را در جلوي آنها قرار گذاشتم، اعلام كردند كه از خريد منصرف شده و مغازه را ترك كردند كه بعد از بررسي طلاها متوجه شدم كه يك جفت از گوشواره ها سرقت شده است.

با اطلاعات به دست آمده از وضعيت ظاهري سارقان، اقدامات لازم براي شناسايي و دستگيري آنان در دستور كار ماموران انتظامي قرار گرفت و تيمي نامحسوس از ماموران تجسس كلانتري در محدوده وقوع سرقت حضور يافتند.

دستگيري سارقان قبل از سرقت در يك پاساژ طلافروشي

با بررسي و تحقيقات صورت گرفته ماموران انتظامي موفق شدند دو خانم را كه مقابل يك طلافروشي شناسايي و دستگير كنند.

سرهنگ مصطفي ويسمه اي فرمانده انتظامي شهرستان اراك در اينباره گفت: در تحقيقات صورت گرفته از متهمان مشخص شد كه آنها قصد داشتند در طلافروشي هاي ديگر نيز حضور يافته و به همين روش اقدام به سرقت طلاجات كنند كه قبل از هر گونه اقدام توسط پليس دستگير شدند.

ويسمه اي با اشاره به ادامه تحقيقات تكميلي از متهمان گفت: واحدهاي صنفي در پيشگيري از هر گونه سرقت لازم است توجه به توصيه هاي پليس را مد نظر داشته باشند و در صورت رويت مشاهده موارد مشكوك موضوع را از طريق تلفن ۱۱۰ به مراكز پليس گزارش كنند.

۱۳ كيلوگرم ترياك در ركاب خودرو كشف شد

۱۳ كيلوگرم ماده مخدر ترياك روز گذشته در بازرسي از ركاب يك دستگاه خودروي پيكان سواري در شهرستان دليجان استان مركزي كشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان دليجان در تشريح اين خبر گفت: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان روز گذشته حين گشت زني به يك دستگاه خودروي سواري پيكان مظنون شدند و خودرو براي بررسي متوقف و به يگان انتظامي منتقل شد.

سرهنگ حمزه امين نژاد اضافه كرد: در بازرسي دقيق از خودرو مقدار ۱۲ كيلو و ۹۰۰ گرم ماده مخدر كه در داخل ركاب خودرو جاسازي شده بود كشف شد.

وي خاطر نشان كرد: در اين عمليات يك نفر دستگير و با تشكيل پرونده به دستگاه قضايي معرفي شد.

کد خبر 2445436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha