۱۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۴۰

همزمان با دهه فجر/

۲۲ پروژه گازرسانی در خراسان شمالی بهره برداری می شود

۲۲ پروژه گازرسانی در خراسان شمالی بهره برداری می شود

بجنورد- مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر امسال ۲۲ پروژه گازرسانی در شهرستان های مختلف این استان بهره برداری می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حسین تقی نژاد صبح شنبه در نشست خبری با اشاره به پروژه های افتتاحی شرکت گاز خراسان شمالی در دهه فجر سال جاری، اظهار کرد: همزمان با این ایام پروژه گازرسانی به ۱۷ روستای این استان به بهره برداری می رسد.

وی اضافه کرد: از این تعداد پنج روستا در شهرستان بجنورد، پنج روستا در شیروان، سه روستا در اسفراین، سه روستا در فاروج و یک روستا نیز در شهرستان مانه و سملقان واقع شده اند.

تقی نژاد افزود: روستاهای طراقی ترک، پیغو، کوه کمر، چهارخروار و فیروزه پنج روستای شهرستان بجنورد هستند که اهالی آنها همزمان با دهه فجر از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.

وی اظهار داشت: در شهرستان شیروان نیز پروژه های گازرسانی به روستاهای باداملق، بیگ، یانبلاغ، گوگلی و گدوگانلو، شهرستان اسفراین روستاهای باغی، کلات و قارضی، شهرستان فاروج روستاهای اسفجیر، استاد و پیرعلی و در شهرستان مانه و سملقان نیز گازرسانی به روستای زوعلیا به بهره برداری می رسد.

حسین تقی نژاد مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی

تقی نژاد با اشاره به این که برای گازرسانی به این ۱۷ روستا در مجموع ۷۵ کیلومتر شبکه گازرسانی اجرا شده است، اضافه کرد: برای گازرسانی به این روستاها ۱۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

به گفته وی در این راستا با احداث دو هزار و ۱۰۰ انشعاب در این روستاها دو هزار و ۳۱۱ خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده اند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی بخش دیگری از پروژه های افتتاحی در دهه فجر سال جاری را شامل طرح های مقاوم سازی و بازسازی و همچنین احداث خطوط تغذیه روستایی در استان دانست و افزود: در این زمینه نیز پنج پروژه با ۷۵.۵ کیلومتر شبکه و اعتبار هزینه شده هشت میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان به بهره برداری می رسد.

وی با بیان این که پروژه های مقاوم سازی و بازسازی مربوط به شهرستان های شیروان و بجنورد هستند، اضافه کرد: در این راستا در شهرستان شیروان پروژه اصلاح و تقویت خط تغذیه این شهر با ۲۱ کیلومتر شبکه افتتاح می شود.

تقی نژاد افزود: همچنین در شهرستان بجنورد نیز پروژه خط تغذیه گلستان شهر با ۱۱ کیلومتر شبکه و طرح تقویت خطوط توزیع شهرک فرهنگیان و داخل شهر بجنورد با ۸.۵ کیلومتر طول به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته وی در زمینه خطوط تغذیه روستایی نیز در دهه فجر امسال دو پروژه در شهرستان های شیروان و مانه و سملقان افتتاح می شود که در این بخش در شهرستان شیروان پروژه احداث خط تغذیه هشت اینچ روستاهای محور گدوگانلو به طول ۱۳.۵ کیلومتر شبکه و در شهرستان مانه و سملقان هم طرح احداث خط تغذیه شش اینچ روستاهای محور چخماقلو به بهره برداری می رسد.

کد خبر 2478655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha