۳ اسفند ۱۳۹۳، ۱۵:۴۲

فروتن:

نخستین نمایشگاه مد و لباس اسلامی و ایرانی درهمدان آغاز به کار کرد

نخستین نمایشگاه مد و لباس اسلامی و ایرانی درهمدان آغاز به کار کرد

همدان- معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: چهاردهمین نمایشگاه مد و لباس کشور و نخستین نمایشگاه مد و لباس اسلامی و ایرانی درهمدان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید فروتن ظهر یکشنبه در آیین گشایش نخستین نمایشگاه مد و لباس اسلامی و ایرانی استان همدان اظهار داشت: چهاردهمین نمایشگاه مد و لباس کشور و نخستین حوزه نمایشگاهی استان همدان در حال برگزاری است.

وی با اشاره به دو هدف عمده نمایشگاه مد و لباس استان، بیان کرد: الگودهی مناسب نخستین هدف این نمایشگاه است.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه مصرف کنندگان در حوزه لباس همواره به دنبال الگو هستند، ادامه داد: در این نمایشگاه، الگوهای بومی و محلی با هویت های ملی و اسلامی مطرح شده است.

فروتن با افزودن این نکته که ما به عنوان یک ایرانی به هویت خود افتخار می کنیم، گفت: ترغیب مصرف کننده به منظور مصرف تولیدات داخلی و کاهش مصرف الگوهای بیگانه از اهداف دیگر این نمایشگاه است.

وی با اعلام اینکه ۴۵ اثر جدید در نمایشگاه مد و لباس به نمایش گذاشته شده، افزود: از بین این آثار ۲۰ اثر منتخب کشوری و ۲۵ اثر استانی برای نخستین بار در استان عرضه شده است.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت با بیان اینکه این نمایشگاه از سوم تا هفتم اسفندماه در مجتمع شهید آوینی همدان برپاست، گفت: دستگاه های مختلفی از جمله دانشگاه علمی کاربردی، حوزه آموزشی حضرت زینب کبری (س)، مراکز آموزش فنی و حرفه ای، صندوق مهر امام رضا (ع) و غیره در برپایی این نمایشگاه همکاری داشتند.

شهرهای دیگر باید به همدان به عنوان یک قطب لباس نگاه کنند

نماینده کارگروه مد و لباس استان همدان و طراح لباس نیز با بیان اینکه همدان دارای طرفیت و پتانسیل بالایی در زمینه طراحی و دوخت لباس است، گفت: شهرهای دیگر باید به همدان به عنوان یک قطب لباس نگاه کنند.

فاطمه والامقام با اشاره به سخنان فراوان مقام معظم رهبری پیرامون مد و لباس جوانان امروزی، افزود: ایشان با مد مخالفتی ندارند و معتقدند جوان ایرانی باید لباس ایرانی بپوشد.

وی با اشاره به نمایشگاه مد و لباس گفت: حرکت مفیدی در حوزه لباس استان صورت گرفته که در آن دانشگاهیان رشته طراحی و دوخت لباس مشارکت داشته اند و طرح های ارائه شده بر اساس معیارهای نمایشگاه قیمت گذاری شده است.

نماینده کارگروه مد و لباس استان همدان با اعلام برخی کاستی ها و نیاز به مساعدت مسئولین در این حوزه، بیان داشت: طراحی لباس رشته ای به روز است که باید متناسب با نیاز روز معلومات در زمینه آن افزایش یابد و استان همدان به دلیل دور بودن از مراکز مد لباس و نبود جشنواره ها و نمایشگاه هایی به این شکل، استان به روزی نیست.

والامقام نیاز به طراحی که منجر به تولید در استان شود را مطرح کرد و گفت: نبود تسهیلات مناسب برای تولید کننده در چرخه تولید تا مصرف پوشاک مشکل ایجاد کرده است.

وی همچنین نبود مرکز و فضایی مناسب برای عرضه طرح های برگزیده تولیدکنندگان را مشکل دیگری برشمرد و افزود: آمار استان نشان از وجود تولیدکننده های زیاد در استان دارد که متاسفانه تنها پارچه های برش خورده و آماده را می دوزند و به مراکز تحویل می دهند.

نماینده کارگروه مد و لباس استان همدان و طراح لباس ادامه داد: ظرفیت و پتانسیل خوبی در همدان وجود دارد که نادیده گرفته شده و نیاز به حمایت دارد.

کد خبر 2504125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha