۲۲ فروردین ۱۳۹۴، ۱۱:۲۳

به مدد کتاب پارسه صورت گرفت/

راهیابی «عنکبوت» به بازار نشر ایران

راهیابی «عنکبوت» به بازار نشر ایران

رمان «عنکبوت» نوشته هانری تروایا، برنده جایزه گنکور فرانسه با ترجمه پرویز شهدی توسط بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه منتشر و راهی بازار نشر ایران شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این رمان درباره یک خانواده و تارهایی که خودخواسته به دور آن،  تنیده می‌شود و سرنوشت عجیبی برای خانواده مذکور رقم می‌زند. رمان با شخصیت‌پردازی دقیق،  از بدطینتی و شرارت‌های پنهان در پس نقاب های دروغین پرده برمی‌دارد.

وقایع کتاب «عنکبوت»  عمدتا در یک خانه می‌گذرد. ژراژ که از ابتدای داستان مشغول نگارش مقاله‌ای درباره «شر» است، سعی دارد بر اوضاع خانه و روابط خواهرش مسلط باشد. تقابل دوگانه‌هایی چون خیر و شر، سلطه‌گری و دلسوزی، صداقت و دروغ‌گویی و نیز سیر تطور شخصیت‌های رمان، مایه‌هایی روان‌شناسانه و فلسفی به اثر داده است که در قالب داستانی واقع‌گرا و پرتعلیق به خواننده منتقل می‌شود.

هانری تروایا یکی از سرشناس‌ترین روس‌شناسان و نویسندگان معاصر فرانسه است. او در ۲۴ سالگی نخستین جایزه ادبی خود را دریافت کرد و سپس با نوشتن رمان «عنکبوت» جایزه گنکور را از آن خود کرد. از دیگر آثار او می‌توان به زندگینامه‌های کاترین کبیر، آنتوان چخوف و پوشکین و کتاب شقایق و برف اشاره کرد.

رمان «عنکبوت» در ۲۴۷ صفحه و با قیمت ۱۵ هزار تومان توسط بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه منتشر شده است.

کد خبر 2530446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha