۲۹ مرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۱۸

معاون وزير نيرو:

خراسان رضوی ۸۰۰ مگاوات برق مازاد تولید می کند

خراسان رضوی ۸۰۰ مگاوات برق مازاد تولید می کند

مشهد- معاون وزير نيرو با بيان اينكه تاسيسات برق رسانى مشهد در حد شاخص هاى جهانى است گفت: خراسان رضوى ۸۰۰ مگاوات برق مازاد توليد مى كند كه به ساير استانها صادر مى شود.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ فلاحتیان ظهر پنجشنبه در حاشیه افتتاح پست ۱۳۲.۲۰ کیلو ولت جی. آی. اس و تونل انرژی سجاد - طالقانی در جمع خبرنگاران اظهار كرد: تاسیسات برق رسانی مشهد و کل استان خراسان رضوى نسبت به سایر شهرها و استانهاى كشور بهتر و در حد شاخص‌های جهانی است.

وى افزود: همچنين خراسان رضوى ۸۰۰ مگاوات برق مازاد توليد مى كند كه به سایر استان‌ها نیز صادر مى شود.

معاون وزير نيرو در ادامه با اشاره به رشد جمعيت در مشهد بیان کرد: سالانه ۶۰ تا ۱۰۰ هزار مشترك به شبكه توزيع برق اضافه مى شوند كه شماره اشتراک از شركت برق دريافت مى كنند به همين منظور احداث نیروگاه های جدید در دستور کار قرار گرفته است.

وى با اشاره به بازديد بخشی از تاسیسات برق مشهد گفت: ابراز كرد: پست ۱۳۲/۲۰ سجاد مشهد با مساحت ۷۳۰ متر مربع بخشی از برق اين شهر را تامین خواهد كرد اين در حالى است كه سایر پست‌ها ۱۰ هزار متر مربع بوده که در اینجا با استفاده از GIS این مساحت به ۷۳۰ متر مربع کاهش پیدا کرده است.

فلاحتيان با تاكيد بر عدم قطعى برق در مشهد يادآورى كرد: این مسئله به دلیل احداث نیروگاه‌های متعدد برای استان خراسان در سال‌های گذشته است.

وى ادامه داد: البته در برخى مناطق كشور با قطعى برق مواجه هستيم كه در اين خصوص به دنبال تامین منابعی هستیم تا مشکل قطعى برق را که باعث بروز مشکلاتی در شبكه توزيع برق شده رفع شده و برق پروژه‌های در حال ساخت نيز تامین شود.

معاون وزير نيرو در خصوص پروژه هاى افتتاحى در هفته دولت اعلام كرد: با توجه به نامه وزارت نیرو برای هفته دولت احداث نیروگاه‌های جديد و نيز ایستگاه‌های ۴۰۰، ۲۳۰ و ۱۶۰ ولتی در کشور تعيين شده است.

وى از ورود یک‌هزار و ۳۰۰ مگاوات نیروگاه جدید در فاز برق کشور تا پایان سال جاری خبر داد و اضافه کرد: همچنین اضافه شدن ۵۰۰ وات نیروگاه آبی و ۷۰۰ مگاوات نیروگاه کوچک و ورود بیش از ۱۳۰۰ مگاوات برقی در کشور از ديگر پروژه هاى افتتاحى وزارت نيرو در هفته دولت است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای خراسان نیز در این مراسم اظهار كرد: هدف تاسيس پست ۱۳۲/۲۰ سجاد تامین برق پروژه‌های در حال ساخت مشهد بوده كه تمامى مشخصات فنی در آن رعایت شده است.

وى ادامه داد: هزينه بهره بردارى كل پروژه ۲۸ میلیارد تومان بوده كه ۲۰ میلیارد تومان تونل و ۸ میلیارد مربوط به پست سجاد است كه هزینه کلی آن یک سوم و هزینه کابل ۴۰ درصد کمتر از حد نرمال بوده است.

 
حسن متولى زاده با بيان اينكه تونل انرژی از منطقه سجاد تا طالقانی به طول ۱۲۰۰ متر است، اضافه كرد: پست سجاد ۶۰ مگاولت آمپر ظرفیت دارد كه تا ظرفیت ۱۰۰ مگاولتی پیش بینی شده و ۱۳۰ هزار ولت برق انتقال می‌دهد.

وى گفت: سطح اشغال پست ۱۳۲/۲۰ سجاد ۷۳۰ مترمربع بوده و عوامل جوی برای آن مشکلی ایجاد نمی‌کند، همچنين در ورودی و خروجی آن هيچ کابل هوایی مشاهده نمی‌شود.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 2889040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha