۲۹ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۱۹

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار همدان:

کاهش جوجه ریزی علت افزایش قیمت مرغ در همدان است

کاهش جوجه ریزی علت افزایش قیمت مرغ در همدان است

همدان- معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار همدان گفت: کاهش جوجه ریزی و صادرات، علت افزایش قیمت مرغ در بازار همدان عنوان می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین افشاری ظهر یکشنبه در کارگروه تنظیم بازار شهرستان همدان با اشاره به اینکه فرمانداری به عنوان یک نهاد حاکمیتی هر زمان که احساس شد باید حضور داشته باشد و آماده به حضور است، اظهار داشت: اقلام مورد نیاز مردم به وفور یافت می شوئد.

وی با بیان اینکه در دو قلم کالای اساسی قیمت ها نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، عنوان کرد: یکی از کالا های اساسی که افزایش قیمت داشته حبوبات از جمله لپه و عدس و دیگری مرغ است.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار همدان با اشاره به اینکه با ورود محصولات پاییزه مشکلات افزایش قیمت حبوبات حل خواهد شد، ادامه داد: کاهش جوجه ریزی و صادرات علت افزایش قیمت مرغ در بازار همدان عنوان می شود.

افشاری با تاکید بر اینکه مردم تمایل به استفاده از مرغ با حجم بالا دارند که باید ذائقه مردم را از مرغ پر حجم به مرغ کم حجم تغییر دهیم، افزود: زمانی که جوجه ریزی کاهش پیدا می کند دست تولید کننده بسته و در نتیجه مرغ هایی با حجم مناسب به بازار عرضه می شود.

وی افزایش ۲۴ درصدی بازرسی ها را مطلوب ارزیابی کرد و با بیان اینکه در تعزیرات حکومتی همدان یک و ۹ دهم میلیارد تومان پرونده قطعی شده است، بیان کرد: در بحث مرغ کمبودی در همدان وجود ندارد و به اندازه مصرف مردم مرغ کشتار می شود.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار همدان با بیان اینکه افزایش قیمت میوه با توجه به کاهش تولید در استان همدان طبیعی است، بیان کرد: میوه همدان از استان های مجاور وارد می شود و دولت در خصوص میوه برنامه اولویت داری ندارد.

حسین افشاری با بیان اینکه علارغم سرمازدگی و خشکسالی میزان خوبی گندم در شهرستان همدان تولید شده است، عنوان کرد: تاکنون ۴۵ میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده است.

وی با تاکید بر اینکه موضوع کیفیت نان بحثی جدی است، ادامه داد: فرمانداری همدان در بحث بازرسی از نانوایی ها حاضر به همکاری با اکیپ های بازرسی ترکیبی است.

عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز در ادامه با بیان اینکه باید در کارگروه تنظیم بازار آسیب شناسی انجام شود و فقط آمار و ارقام ارائه نشود، ادامه داد: باید آسیب شناسی شود که با توجه به عرضه زیاد مرغ چرا قیمت ها افزایش داشته است.

حسین قره باغی با بیان اینکه دلال گری و واسطه گری در بحث مرغ وجود دارد و این موضوع به بازار آسیب می رساند، عنوان کرد: درخصوص کالا های اساسی نیز قیمت واقعی به گونه ای نیست که افزایش قیمت نداشته باشند.

وی با بیان اینکه قیمت میوه های فصلی از جمله شلیل، انگور، هلو و غیره افزایش زیادی داشته و در بازار همدان که منطقه ارزان فروش همدان است قیمت شلیل تا هشت هزار تومان به فروش می رسد، عنوان کرد: این تنظیم بازار نیست که یک نوع میوه در چند مغازه با قیمت های مختلف عرضه شود.

عضو شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه باید واقعیت جامعه درک شود و واقع بینانه در جلسات حاضر شویم، ادامه داد: در خصوص نان نیز باید گفت که مردم از نان لواش فاصله گرفته اند.

کد خبر 2919852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha