۳۰ مهر ۱۳۹۴، ۱۴:۴۳

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

۲۹ هزارتن گوشت مرغ در آذربایجان غربی تولید شد

۲۹ هزارتن گوشت مرغ در آذربایجان غربی تولید شد

ارومیه – معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در نیمه نخست امسال میزان تولید گوشت مرغ در استان ۲۹ هزارو ۷۵۲ تن بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش هشت درصدی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید فضل الله قریشی پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه بررسی مشکلات گازرسانی به واحدهای مرغداری استان با بیان اینکه تولید و عرضه گوشت مرغ در نیمه نخست سال جاری بسیار مطلوب است افزود: در حال حاضر مشکل خاصی در تولید و عرضه آن وجود ندارد همچنین با توجه به جوجه ریزی موجود، گوشت مرغ به میزان کافی در ماه محرم وجود دارد.

وی با بیان اینکه ۶۹۳ واحد مرغداری با ظرفیت جوجه ریزی ۱۴ میلیون قطعه در استان فعال هستند گفت: همچنین ۶۴ واحد مرغ مادر با جوجه ریزی ۱۰۰ میلیون قطعه جوجه فعالیت می کنند که مازاد تولید آنها به استان های دیگر صادر می شود.

قریشی با بیان اینکه گوشت مرغ از محصولات استراتژیک است افزود: با بهبود نسبی قیمت مرغ، شاهد رونق این صنعت هستیم ولی با سرد شدن هوا و نبود سیستم های گرمایشی مناسب و شیوع بیماری ها، تهدیدی است که نیازمند اقدام مناسب در این زمینه است.

وی با اعلام اینکه میانگین مصرف سوخت هر واحد شش هزار لیتر سوخت مایع برآورد شده است اعلام کرد: مذاکراتی در سطح وزارت برای تامین سوخت گاز و جایگزینی آن با سوخت مایع انجام شده و منتظر تامین زیرساخت ها هستیم.

قیمت گوشت مرغ در ماه محرم افزایشی ندارد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در ادامه با تاکید بر اینکه در ایام محرم قیمت گوشت مرغ هیچگونه افزایشی نداشته و طبق قیمت‌های تعیین شده عرضه خواهد شد افزود: قیمت منطقی گوشت مرغ اغلب تابعی از عرضه و تقاضاست و حداقلی در این باره به وسیله وزارت جهاد کشاورزی تعیین نشده است.

قریشی با بیان این که امسال حدود ۱۲۰۰ تن مرغ منجمد به آذربایجان غربی اختصاص داده شده است ا قیمت گوشت مرغ منجمد با تاریخ یک ماه انقضا ۴۵۰۰ تومان و قیمت گوشت مرغ با تاریخ بالای یک ماه حدود ۵۱۰۰ تومان بوده است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: ۱۲۰۰ تن گوشت مرغ منجمد و ۱۲۷ تن گوشت قرمز برای مصارف ایام عزاداری ماه محرم در سطح استان تامین شده است و نیازی به تزریق ذخایر استراتژیک نیست.

ادامه داد: این شرکت وظیفه تنظیم بازار و تأمین گوشت و مرغ را بر عهده دارد، اما در حال حاضر مشکلی برای تأمین این محصولات برای ایام عزاداری محرم در بازار وجود ندارد و به حد نیاز گوشت و مرغ در بازار موجود است.

وی با بیان اینکه ذخایر استراتژیک شرکت پشتیبانی امور دام به اندازه کافی است افزود: در صورتی که تشخیص داده شود که باید گوشت یا مرغ به بازار تزریق شود، اقدام به این کار می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام آذربایجان‌غربی همچنین با بیان اینکه در این خصوص حمایت‌هایی نیز از مرغداری‌های استان انجام می‌گیرد از توزیع نهاده‌ برای تغذیه طیور در بین مرغداری‌های استان به قیمت تعاونی خبر داد و افزود: ذرت، کنجاله سویا و جو از جمله نهاده‌های دامی توزیع شده در بین مرغداری‌های استان است.

وی با اشاره به حمایت‌های انجام گرفته از تولیدکنندگان طیور استان ادامه داد: امسال ۲۵ هزار و ۴۰۰ تن انواع نهاده بین تولیدکنندگان مرغ و طیور استان توزیع شده است که توزیع این نوع نهاده‌ها تا پایان امسال همچنان ادامه خواهد داشت.

اطهری در ادامه به تنظیم بازار گوشت قرمز استان اشاره کرد و از توزیع ۴۱۱ تن گوشت قرمز در استان خبر داد و گفت: به منظور تنظیم بازار استان در شهرهای مختلف، امسال توزیع گوشت قرمز منجمد و گرم در استان انجام گرفته است.

کد خبر 2948209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha