۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۲۷

مدیرعامل پایانه‌های نفتی ایران:

رکورد صادرات میعانات گازی ایران شکسته شد

رکورد صادرات میعانات گازی ایران شکسته شد

بوشهر - مدیرعامل پایانه‌های نفتی ایران با اشاره به صادرات بیش از ۴۱ میلیون و ۷۲۷ هزار میعانات گازی طی سه ماهه نخست امسال از پایانه نفتی عسلویه گفت: رکورد صادرات میعانات گازی ایران شکسته شد.

سید پیروز موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با تاکید دولت و وزارت نفت مبنی بر افزایش صدور نفت و میعانات گازی و دیگر محصولات تولیدی صنعت نفت، تلاش‌های ویژه‌ای برای آماده‌سازی زیرساخت‌های صادراتی کشور صورت گرفته است و شاهد موفقیت‌های خوبی در کشور هستیم.

وی خاطرنشان کرد: بازسازی و تعمیر اسکله‌های صادراتی و مخازن همگام با چابکی، سرعت و امنیت در کار موجب شد این شرکت بتواند زیرساخت‌های افزایش صادرات نفت را به خوبی آماده کند.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران از شکسته شدن رکود صادرات میعانات گازی ایران خبر داد و اضافه کرد: بیش از ۴۱ میلیون و ۷۲۷ هزار میعانات گازی طی سه ماهه نخست امسال از پایانه نفتی عسلویه صادر شده است.

رئیس پایانه گاز عسلویه نیز در گفتگو با خبرنگار مهر از پهلوگیری و بارگیری ۵۱ کشتی نفتکش در پایانه نفتی ایران طی سه ماه نخست امسال خبر داد و بیان کرد: با تلاش صورت گرفته، در پایانه گاز عسلویه امکان پهلوگیری نفتکش‌های غول پیکر ۳۲۰ هزار تنی فراهم شده است.

ایرج قوامی با اشاره به افزایش ۱۸ درصدی حجم صادرات میعانات گازی از این پایانه طی سه ماه نخست امسال، افزود: بیش از ۱۶ میلیون و ۵۶۰ هزار بشکه میعانات گازی طی خردادماه امسال با ۱۹ فروند کشتی صادر شده است.

وی از افزایش ۴۸ درصدی حجم صادرات میعانات گازی کشور طی خردادماه امسال خبر داد و اضافه کرد: از نظر  تعداد کشتی‌های نفتکش بارگیری شده در این پایانه نیز شاهد افزایش ۴۶ درصدی هستیم.

رئیس پایانه گاز عسلویه به توسعه زیرساخت‌ها در این پایانه اشاره کرد و افزود: امکان اندازه گیری و میترینگ محموله های بارگیری شده به صورت ۲۴ ساعته فراهم شده است.

کد خبر 3724568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha