۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲۰:۰۵

لاریجانی پس از بازدید از ستاد انتخابات کشور:

ساز و کاری برای حل مشکل ازدحام در صندوق‌ها فراهم شود

ساز و کاری برای حل مشکل ازدحام در صندوق‌ها فراهم شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: معیت زیادی در صندوق‌ها است که باعث خستگی می‌شود، باید زمینه‌ها و ساز و کاری فراهم شود تا این مشکل رفع شود.

به گزارش خبرنگار مهر مستقر در وزارت کشور، علی لاریجانی پس از بازدید از ستاد انتخابات کشور اظهار داشت: امروز یک جشن ملی برای کشور است، در جریان بحث انتخابات شوراها از نزدیک بودم؛ اعضای هیات نظارت از نمایندگان مجلس هستند و تلاش زیادی کردند که حضور مردم برای تعیین سرنوشت خود درست انجام شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گزارش‌ها نشان می‌دهد مردم با علاقه در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها شرکت کردند تا سرنوشت خود را در جهت درست هدایت کنند.

وی تأکید کرد: جمعیت زیادی در صندوق‌ها است، باعث خستگی می‌شود، باید زمینه‌هایی فراهم شود، حجم زیادی از مردم باید برای رأی دادن وقت زیادی بگذارند و باید ساز و کاری فراهم شود تا این مشکل رفع شود.

وی افزود: مردم با حضور معنادارشان در پای صندوق های رای سرنوشت کشور را تعیین می کنند، از مردم تشکر می کنم که حضور پرشوری دارند. ازدحام مردم بسیار بالا بوده که در برخی موارد موجب کلافگی و خستگی شده است. از وزارت کشور و دست اندرکاران انتخابات تقاضا دارم سازوکاری را فراهم بیاورند که مردم کمتر خسته شوند.

رئیس مجلس در خصوص میزان مشارکت مردم در انتخابات گفت: حضور و مشارکت مردم نسبت به انتخابات سال ۹۲ بیشتر بوده و امیدواریم مردم با سعه صدر بیشتری رای خود را در صندوق های رای بیندازند.

لاریجانی درخصوص اظهارنظرهای مطرح شده درخصوص تخلف در انتخابات تاکید کرد: نباید با اینگونه سخنان حضور مردم در صحنه را غبار آلود کرد و نباید با این اظهارنظرهای نادرست موجب ناراحتی مردم شد.

وی درباره تمدید تحریم های ایران توسط امریکا اظهار داشت: امریکا تحریم ها را در آستانه انتخابات تمدید کرد که غیر از این نیز از آنها توقع نمی رفت، اما ما از طرف های مقابل می خواهیم که به توافقات هسته ای پایبند باشند.

رئیس مجلس درخصوص ارتباط مجلس با رئیس جمهور منتخب بیان داشت: مجلس  با رئیس جمهور منتخب همکاری لازم را خواهد داشت، زیرا وی منتخب مردم است و ارتباط قوا در توسعه کشور بسیار موثر است.

لاریجانی درباره مطالب و اتهامات مطرح شده در مناظرات انتخاباتی اظهار داشت: یک آزردگی در کشور با توجه به مناظرات به وجود آمد که نباید بعد از انتخابات ادامه پیدا کند. البته باید در آینده سازوکاری را اتخاذ کرد که دیگر این مسائل اتفاق نیافتد.

وی ادامه داد: مشارکت بالای مردم در انتخابات تاثیر بسیار خوبی برای کشور و منطقه جهان خواهد داشت و یک پشتوانه عظیم برای مسئولان است تا بتوانند مسئولیت شان را بهتر انجام دهند و با یک برنامه ریزی درست مشکلات کشور را حل کنند.

رئیس مجلس درخصوص اقبال ایرانی های خارج از کشور از انتخابات گفت: ایرانی ها در هرجای دنیا که باشند به کشور تعلق خاطر دارند و فرقی بین داخل و خارج وجود ندارد.

لاریجانی در پایان اظهار داشت: شورای نگهبان و وزارت کشور باید مکانیزم درستی را اتخاذ کنند تا مردم کمتر خسته شده و بتوانند به راحتی رای دهند. برگزاری دو انتخابات در یک روز نکات مثبت و منفی دارد که در جای خود قابل بررسی است، به هر حال امیدوارم حضور مردم پرشورتر از گذشته شود چراکه باعث اقتدار ملی است.

کد خبر 3983181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha