۲۳ اسفند ۱۳۹۸، ۱۹:۱۳

معاون دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:

مسافران قطار زاهدان از نظر ویروس کرونا غربالگری شدند

مسافران قطار زاهدان از نظر ویروس کرونا غربالگری شدند

زاهدان- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: تمامی مسافران قطار راه آهن جنوب شرق کشور در بدو ورود به زاهدان از نظر علائم ویروس کرونا غربالگری شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، مهدی طباطبایی اظهار داشت: با توجه به گسترش ویروس کرونا در کشور، تمامی مسافران قطار در بدو ورود به زاهدان بر اساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت از نظر علائم ویروس کرونا غربالگری و خوشبختانه مورد خاصی مشاهده نشد.

وی ادامه داد: تیم‌های سلامت شامل کارشناسان مبارزه با بیماری‌ها، کارشناسان بهداشت محیط و فوریت‌های پزشکی آمادگی لازم را دارند تا صورت مشاهده موارد مشکوک به ویروس کرونا، فرد مورد نظر را به بیمارستان‌ها منتقل کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در خصوص غربالگری مسافران خروجی این قطار نیز گفت: تیم‌های سلامت تمامی مسافران خروجی قطار زاهدان را نیز غربالگری خواهند کرد.

وی با اشاره به این موضوع که گندزدایی محیط راه آهن جنوب شرق مستقر در زاهدان با نظارت کارشناسان سلامت محیط در حال انجام است افزود: خوشبختانه قبلاً آموزش‌های لازم صورت گرفته و قبل از ورود قطار و پس از خروج مسافران از ایستگاه راه آهن، تمامی سکوها و واگن‌های قطار گندزادایی می‌شود.

طباطبایی افزود: امن ترین جا برای پیشگیری از بیماری کرونا منزل است و به مردم توصیه می‌شود از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند.

کد خبر 4877283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha