۱۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۴۶

رئیس مجمع کانون‌های فرهنگی و تبلیغی استان همدان مطرح کرد؛

حضور موثر کانون‌های تبلیغی اسدآباد در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی

حضور موثر کانون‌های تبلیغی اسدآباد در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی

همدان _ رئیس مجمع کانون‌های فرهنگی و تبلیغی استان همدان گفت: ظرفیت‌های خوبی در شهرستان اسدآباد در قالب کانون‌های فرهنگی، تبلیغی ساماندهی شده است.

حجت الاسلام محمد عسگری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: یکی از کانون‌های بسیار قوی و فعال در این شهرستان در حوزه کارهای جهادی فعالیت‌های مؤثری را به ثبت رسانده است.

وی با بیان اینکه در این کانون تقریباً ۲۰ – ۲۵ طلبه ساماندهی شده بودند که در حوزه فعالیت‌های جهادی در روستاها فعالیت می‌کردند، ادامه داد: این کانون ۲۰ خانواده را تحت پوشش معیشتی خود قرار داده بودند، خیرین را جذب کرده بودند و با کمک خیرین بدون یک ریال بودجه دولتی کارهایی انجام می‌دادند که خیلی اثرگذار بود و به اندازه خودشان خیلی مثمر ثمر واقع شده بودند.

عسگری با اشاره به فعالیت یک کانون فرهنگی و تبلیغی در زمینه حاشیه نشینی در اسدآباد، گفت: این کانون در یک محله حاشیه نشین و حاشیه شهر فعالیت‌های گسترده فرهنگی اجتماعی ارائه داده بود که در یک سال تقریباً ۱۰۰ نفر از کسانی که درگیر اعتیاد شده بودن را همراهی کرده و به آنها در ترک اعتیاد و ایجاد اشتغال کمک کرده است.

وی با با اشاره به تلاش‌های این مجموعه برای پیشگیری از طلاق، ادامه داد: بسته معیشتی در همین ایام کرونا توسط این کانون آماده و در اختیار نیازمندان قرار گرفته است.

دبیر مجمع ملی کانون‌های فرهنگی تبلیغی کشور فعالیت‌های فرهنگی با محوریت خانواده را از دیگر اقدامات کانون‌های اسدآباد دانست و گفت: در حوزه قرآن کانون فعالی در اسدآباد مشغول فعالیت است.

عسگری با اشاره به فعالیت فعالان فرهنگی اسدآباد در حوزه اشتغال بانوان خانه دار، ادامه داد: این فعالین در تلاش هستند برای زنان سرپرست یا زنان خانه دار شغل‌های مناسب با شأن و منزلت فاخر زن ایرانی ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه یکی از کانون‌ها در حوزه مشاوره ورود پیدا کرده است، اضافه کرد: این کانون گروه‌های مشاوره‌ای دارد که به صورت رایگان خدمات مشاوره خانواده ارائه می‌دادند و افراد زیادی از مشاوره اینها داشتند استفاده می‌کنند.

عسگری با فعالیت جدی در حوزه ایثار و شهادت را از دیگر اقدامات جدی کانون‌های فرهنگی و تبلیغی در سطح شهرستان اسدآباد عنوان کرد و گفت: مجموعه‌ای در حوزه ایثار و شهادت فعالیت‌های مؤثری داشته است که خاطرات ۵۰ شهید شهرستان اسدآباد در کمتر از یک سال اینها جمع آوری کردند و آماده چاپ دارند.

وی با بیان اینکه چند عنوان کتاب‌هایشان را بنیاد نشر آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شرف چاپ دارد یعنی کارهای مقدماتی انجام شده بود و فقط چاپ کتاب‌ها مانده است، ادامه داد: ۹ کانون فرهنگی و تبلیغی در شهرستان اسدآباد در حال فعالیت هستند.

وی با تاکید بر ضرورت از این اقدامات خودجوش و مردمی، ادامه داد: به نظر می‌رسد با یک حمایت اندک ما ظرفیت‌های بیشتری بتوانیم در این شهرستان احصا بکنیم و در قالب کانون‌های فرهنگی تبلیغی ساماندهی کنیم.

عسگری با بیان اینکه اگر ما قائلیم که کار باید به دست مردم سپرده شود مردم همین کانون‌ها هستند، ادامه داد: اگر به دنبال شبکه سازی مردمی هستیم شاید ساده‌ترین و آسان‌ترین کار برای این موضوع ساماندهی مجموعه‌های مردمی در قالب کانون‌های فرهنگی تبلیغی و سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد است.

رئیس مجمع کانون‌های فرهنگی و تبلیغی ادامه داد: به نظر می‌رسد که مسئولین شهرستان اسدآباد باید اهتمام ویژه‌ای در حمایت از این اقدامات اثر گذار داشته باشند.

وی با بیان اینکه منظور از حمایت فقط بحث مالی نیست، افزود: نیاز به تسهیل گری است، همیشه حمایت مالی نیست خیلی از این فعالین بیشتر از مشکلات هماهنگی‌های اداری گله مند بودند.

عسگری خاطرنشان کرد: اگر مسئولین واقعاً در شهرستان اسدآباد همت کنند و دست به دست هم بدهند، مجموعه‌های فرهنگی، اجتماعی و مجموعه‌های تبلیغی اتفاقات خوبی را در شهرستان رقم خواهند زد که می‌تواند بسیاری از آسیب‌های فرهنگی، اجتماعی را کاهش دهد.

کد خبر 5137886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha