۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۶:۵۰

رئیس صمت شمال استان کرمان:

صادرات و قاچاق سیمان کرمان موجب اختلال در بازار شده است

صادرات و قاچاق سیمان کرمان موجب اختلال در بازار شده است

کرمان - رئیس صمت شمال استان کرمان گفت: آزاد بودن صادرات، قاچاق، ورود دلالان در امر توزیع و عدم تأمین سیمان جنوب کرمان از هرمزگان، از جمله دلایل ایجاد اختلال در بازار سیمان استان است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی حسینی نژاد ظهر پنجشنبه در دومین جلسه ستاد تنظیم بازار استان کرمان با اشاره به اینکه سه کارخانه ممتازان، ماهان و کرمان در حال تولید و توزیع سیمان در استان هستند، افزود: تولید سیمان در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ افزایش پیدا کرد و ۸ هزار تن تولید روزانه در استان انجام می‌شود اما وجود چالش‌هایی در این زمینه منجر به ایجاد مشکلاتی شده است.

وی با اشاره به دلایل ایجاد اختلال بازار سیمان، افزود: آزاد بودن صادرات، قاچاق از طریق مبادی غیررسمی به دلیل کاهش ارزش پول ملی، ورود دلالان در امر توزیع، عدم تأمین سیمان جنوب کرمان از هرمزگان، کیفیت مرغوب سیمان کرمان نسبت به سایر استان‌ها، افزایش قیمت محصولات فولادی و افزایش تقاضای سیمان در جنوب کرمان از جمله دلایل ایجاد اختلال در بازار سیمان استان است.

رئیس صمت استان شمال کرمان با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای کنترل سیمان در استان، بیان داشت: برگزاری جلسات مدیریتی، اعلام تخصیص سیمان فقط به عاملان توزیع و پروژه‌های عمرانی و حذف تخصیص سیمان به حاملین، نظارت بر روی توزیع عاملان، پیگیری تأمین ۱۰ هزار تن سیمان از مبدا استان اصفهان به شهرستان سیرجان از جمله این اقدامات است.

وی با اشاره به وضعیت بازار مرغ در استان، بیان داشت: در استان‌های دیگر به دلیل نیاز به تأمین استان‌های خود، امکان تأمین بازار مرغ استان کرمان را ندارند لذا براساس برنامه ریزی انجام شده برای ورود ۸۰۰ تن مرغ به استان تنها ۶۵ تن وارد استان شد.

حسینی نژاد با بیان این مطلب که تاکید ما بر قیمت ۲۰ هزار و ۸۰۰ تومان مرغ، موجب کاهش انگیزه مرغداران شده است در نتیجه شاهد کاهش جوجه ریزی در استان هستیم، بیان داشت: درحال حاضر شاهد تأمین روزانه ۷۰ تن مرغ در استان هستیم در صورتی که نیاز استان بیشتر از این آمار است.

کد خبر 5195462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha