نماینده پارلمان عراق:

ترکیه حاکمیت ملی عراق را با چالش مواجه ساخته است

ترکیه حاکمیت ملی عراق را با چالش مواجه ساخته است

نماینده پارلمان عراق در سخنانی تصریح کرد: متأسفانه شاهد آن هستیم که ترکیه حاکمیت ملی عراق را به چالش کشیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، «فالح الخزعلی» نماینده پارلمان عراق به اقدامات ترکیه در خاک این کشور واکنش نشان داد. وی در این خصوص گفت: متأسفانه ترکیه حاکمیت ملی عراق را با چالش مواجه ساخته است.

بر اساس این گزارش، نماینده پارلمان عراق با تأکید بر لزوم خروج هرچه سریع‌تر نیروهای ترکیه از خاک این کشور، اظهار داشت: تمامی نیروهای خارجی باید از عراق خارج شوند. ترکیه نیز جزئی از همین نیروهای خارجی محسوب می‌شود.

پیشتر «محمد رضا آل حیدر» رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق گفته بود: ترکیه باید به حضور نظامی خود در خاک عراق پایان دهد. ما این حضور نظامیان ترکیه را اشغالگری می‌دانیم. آنچه در شمال عراق اتفاق می‌افتد، اقدامات خطرناکی است.

چندی پیش دفتر ریاست جمهوری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: در حال حاضر شاهد تحولات نگران کننده‌ای در شمال عراق هستیم؛ تحولاتی که هرچه سریع‌تر باید به آنها رسیدگی شود.

دفتر ریاست جمهوری عراق در بیانیه مذکور آورده بود: حوادثی که طی روزهای اخیر در شمال عراق به وقوع پیوست، تأسف بار است. قانون اساسی عراق اجازه نمی‌دهد که نیروهای بیگانه در خاک این کشور حضور داشته باشند.

در بیانیه دفتر مذکور تأکید شده بود: نیروهای ترکیه‌ای به منظور جلوگیری از تداوم نقض حاکمیت ملی عراق، باید هرچه سریع‌تر خاک این کشور را ترک کنند و از موصل خارج شوند. ترکیه باید به اصلِ حسن همجواری پایبند باشد.

کد خبر 5230125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha