۲۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۵۱

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی:

تأسیس شوراهای تخصصی جزو اولویت‌های دستگاه قضایی است

تأسیس شوراهای تخصصی جزو اولویت‌های دستگاه قضایی است

تبریز- رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه تاسیس و فعالیت شوراهای تخصصی جزو اولویت‌های دستگاه قضایی است، گفت: شورا باید به صورت تخصصی در بین صنوف مستقر شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری کل آذربایجان شرقی، موسی خلیل الهی در نشست فعال سازی شوراهای حل اختلاف تخصصی رسانه و مطبوعات استان، که با حضور پیشکسوتان و معتمدان عرصه رسانه برگزار شد، ضمن تبریک سالروز تشکیل شورای حل اختلاف، اظهار داشت: راهبرد اصلی قوه قضائیه در امر شوراهای حل اختلاف بازگشت شوراهای های حل اختلاف به فلسفه اصلی ایجاد شوراها است.

وی افزود: شوراهای حل اختلاف در کشور ما در زمان آیت الله شاهرودی (ره) ایجاد و هدف مداخله دادن مردم در مسائل و مشکلات بدون مراجعه به دستگاه قضائی بوده و قطعاً آثاری در صلح و سازش وجود دارد که در آرای قضائی وجود ندارد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی تاکید کرد: فلسفه اصلی یعنی شورا توسعه صلح و سازش بوده و باید به جای تکیه بر ارائه آمار به دنبال بهره مندی از ظرفیت مردم و علی الخصوص از تجربه ریش سفیدان و صاحبان نفوذ در اصناف برای توسعه صلح و سازش و حل و فصل مسائل و مشکلات صنوف بین خود اصناف حل و فصل شود.

خلیل الهی با تاکید بر اینکه فعالیت شوراهای تخصصی جزو اولویت‌های دستگاه قضائی است، اضافه کرد: شورا باید به صورت تخصصی در بین صنوف مستقر شوند تا ضمن پذیرش افراد معتمد و با نفوذ از ظرفیت و توان آنها در بین اصناف برای حل مسائل و مشکلات بهره مند شد.

وی خاطرنشان کرد: بحث شورایاری از چند سال گذشته در دستور کار تشکیلات قضائی استان بوده و در بین اکثر صنوف این موضوع شروع شده است و و شورایارها مستقر شد اند تا از این ظرفیت استفاده شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی ادامه داد: اولین شوراهای تخصصی در آذربایجان شرقی تشکیل شده که شوراهای حل اختلاف رسانه و مطبوعات جزو اولین شوراهای حل اختلاف تخصصی استان است.

وی تاکید کرد: با توجه به اعتمادی که بین مردم نسبت به رسانه‌ها وجود دارد باید با بهره مندی از ظرفیت رسانه‌ها در جامعه فرهنگ سازی شده و به منظور توسعه صلح و سازش استفاده شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی اضافه کرد: خوشبختانه در خصوص جرایم خشن وضعیت مطلوبی داریم و آمار جرایم خشن کم است.

کد خبر 5350647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha